Hallo, mijn Golf IV 2,0 AQY 105.000km zegt op de boordcomputer Abgas Werkstatt en gaat er een gele lamp branden in het cockpit. Wanneer ik dan een hele lange rit (+/- 150km) maak gaat de lamp uit, maar zodra ik dan eventjes file moet rijden gaat (en blijft) die lamp weer branden.
Bij de garage hebben ze hem al medere keren uitgelezen met een bosch testkast, en deze zegt: bank 1 mengsel te rijk.
De temp.meter, lamda sonde 1 zijn al vervangen, ook was er een vacuum slang (van klep extra lucht) kapot. En het gasklephuis e.d. is ook gereinigd.
Nu is mij verteld door dat de LMM of de egr-klep deze storing kunnen veroorzaken.
Maar ga liever niet iets vernieuwen wat niet stuk is,
Iemand een idee???????
Mvg Arnold
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ga voor de luchtmassameter,dit zou heel goed het probleem kunnen zijn.
Ricky
ga met ricky mee, LMM proberen; 100 bij de dealer, oude moet je dan inleveren. Ditzelfde kan bij de bosch dealer ook. (bosch levert die dingen aan vw)
Haal geen immitatie of eentje van een ander merk dan dat er nu in gemonteerd is, daar gaat een vw benzine nooit goed mee lopen. (helaas heeft schade en schande mij op dit gebied wijs gemaakt)
Okee iedereen bedankt, voor de snelle reactie. Ik zal maandag een afpraak maken voor een nieuwe LMM.
En daarna zal ik jullie op de hoogte houden.
Mvg Arnold
17 jaar
[quote=audia4]Haal geen immitatie of eentje van een ander merk dan dat er nu in gemonteerd is, daar gaat een vw benzine nooit goed mee lopen. (helaas heeft schade en schande mij op dit gebied wijs gemaakt)[/quote]
Dus de "Pierburg-truc" werkt bij een benzine VW niet?
17 jaar
[quote=Santa][quote=audia4]Haal geen immitatie of eentje van een ander merk dan dat er nu in gemonteerd is, daar gaat een vw benzine nooit goed mee lopen. (helaas heeft schade en schande mij op dit gebied wijs gemaakt)[/quote]
Dus de "Pierburg-truc" werkt bij een benzine VW niet?[/quote]
nope, het erge is dat pierburg ze wel in zijn catalogus heeft staan voor vw benzine modellen. Ze lopen er wel mee maar je mist "iets" De karakterestiek van de pierburgmeters is anders daar ze een andere meetmethode hebben dan de bosch of hitachi exemplaren. En juist die karakterestiek maakt of de motor bij alle toerentallen koppel en dus vermogen wil ontwikkelen of niet.
Evaring met benzinemotoren met verkeerde splinternieuwe luchtmassameters:
- Asmatische klachten bij hoge toerentallen
- Gigantisch "turbogat" gevoel. (terwijl er geen turbo in zit)
- Diverse storingen in het motormanagement doordat die wat stress krijgt.
Pak je dan een originele loopt het motortje direct weer als een trein..... Stomme is dat ik het al bij diverse type's en motoren heb meegemaakt.
Hallo audia4, ik wou vandaag een nieuwe LMM-meter bestellen bij een universele automaterialen handel. Maar deze zijden dat er en Bosch LMM-meter inzit met pierburg-uitvoering.
Is dit dan de juiste, of moet in naar de dealer?
17 jaar
Als je nu eentje van bosch hebt zitten kan er weer een bosch in terug, leveren ze bosch dan is het prima.
Als ze je een pierburg leveren kan je die beter daar laten. Dealer heeft ruildeel voor ca 100 (oude inleveren!!) en mijn ervaring is dat je bij een universeelzaak ook zoiets betaald.
Hallo iedereen, sinds 2 maand terug is de LMM vervangen. En het motormanagment lampje(en abgas werkstatt) heeft gelukkig nog niet weer gebrand. Wel loopt de auto als het heel erg vochtig is soms erg slecht bij de koude start. Maar dit zal helaas wel weer een nieuw probleem zijn.
Iedereen bedankt, laat met een half jaar nog wel even weten of het nog steeds goed is.
16 jaar
Dat zou dan op de ontsteking KUNNEN duiden indien het alleen met vochtig weer plaatsvindt.
Slaan de bougiekabels dan niet door?
16 jaar
Bah bah bah, vanmorgen ineens weer alarm: ABGAS WERKSTATT.
Ik word er echt ziek van, heb nu al bijna 500 euro uitgegeven, maar deze storing blijft.
Dacht dat na het vervangen van de lmm-meter het probleem verholpen was. Maar helaas.
Volgende auto toch maar geen vw, wat een ellende!!!!
Heeft iemand een idee of oplossing?
16 jaar
uitlezen om te kijken wat hij te melden heeft.
[quote=audia4]ga met ricky mee, LMM proberen; 100 bij de dealer, oude moet je dan inleveren. Ditzelfde kan bij de bosch dealer ook. (bosch levert die dingen aan vw)
Haal geen immitatie of eentje van een ander merk dan dat er nu in gemonteerd is, daar gaat een vw benzine nooit goed mee lopen. (helaas heeft schade en schande mij op dit gebied wijs gemaakt)[/quote]
Dit geld inderdaad ook voor lamdasondes.....
Jos.
Heb hem net bij iemand laten uitlezen: de storing is bank 1 mengsel te rijk!
De lamdasondes en lmm-meter zijn vernieuwd en besteld bij de vw garage, dus orgineel
De auto loopt verder goed, heb alleen 2 keer gehad toen het heel vochtig was dat hij eventjes op 3 cilinders liep.
16 jaar
Is de uitlaat 100% dicht tussen cilinderkop en katalysator?
Als je aan de onsteking twijvelt kom je daar middels 4gastester achter, HC is dan te hoog.
Tja of de uitlaat 100% dicht is weet ik niet, hoor hem niet lekken.
En ontstekking? Ik weet niet of ik hier aan moet twijfelen ik ben zelf geen automonteur. Heb dr weinig verstand van.
Maar ik dacht van laat ik alles vertellen wordt het misschien duidelijker.
16 jaar
Staat de waarde van een HC ook op een keuringsrapport?
16 jaar
als hij te hoog is wel ja, dan voldoet de wagen niet aan de 4 gas test voor de APK keuring.
Ben nu bijna een jaar verder, en na diverse pogingen brandt het motormanagment lampje alweer. En vermeld abgas werkstatt.
Heb hem vorige week aan d computer gehad en de foutcode`s waren: - 16523 cl1 Signaal te traag
- 16556 cl1 Brandstof te rijk
Ze hebben het gasklep+huis gereinigd, een toevoeging in de bezinetank gegooid, maar vanmiddag ging het alarm alweer aan.
Wij kan mij helpen??????
16 jaar
home → lijst met foutcodes
foutcode: 16523 P0139
nl Verwarmde lambdasonde bank 1 cilinderrij 2 langzame reactie
du Bank 1, Sonde 2 Signal zu langsam
en O2 Sensor Circ., Bank1-Sensor2 Slow Response
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Waarschijnlijk zijn er geen serieuze problemen
Er kunnen wel problemen zijn
Mogelijke oorzaken:
De zuurstof-sensor achter de katalysator geeft een onwaarschijnlijk signaal af of is defect.
Kan natuurlijk ook de bedrading van en naar die sensor zijn, of de connector op de sensor
Een lek in de uitlaat
Mogelijke oplossingen:
Kontroleer en repareer lek in de uitlaat
Kontroleer bedrading en aansluitingen
Kontroleer de frequentie en amplitude van de zuurstof-sensor
Kontroleer op lekkende inlaat
Kontroleer de LMM op correcte werking
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 27 september 2005.
--------------------------------------------------------------------------------
Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Copyright © 2002-2008 G. Speek VAG-COM home
--------------------------------------------------------------------------------
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar