Volkswagen Golf iV: Mil brandt

Bouwjaar: 2000

Het betreft een 2.0 met motorcode AQY
De foutcodes die zijn uitgelezen met de kts 650 zijn 4086, lambdasonde 1 geen signaal en foutcode 40AC brandstofmengsel te rijk. Meetwaarden gemeten lambda 1 pendelt perfect c.o gehalte perfect en toch na het resetten gaat het lampje na enige tijd weer branden. de luchtmasa meter geeft stationair 13.2 kg/h aan ik heb het luchtfilter en de lm meter "gereinigt" ook is er geen inlaatluchtlekkage de lm geeft nu 14.0-14.8 kg/h aan, nu is het even afwachten maar wie (her)kent dit probleem.

R.arkes

Geplaatst door R.arkes (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Weet je zeker dat te rijk aangaf...gaf ie niet systeem te arm aan,dan is luchtmassameter wel vermoedelijk een oorzaker.



Als ie toch te rijk aangaf zal ik zeker even de brandstofdruk opmeten en kijken of deze niet te hoog is.



audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Heb zelf problemen gehad met audi 1.8 20V, was ook de luchtmassamter.Heb hem schoongemaakt met contactcleaner en teruggebouwd, meetgetal werd i.d.d. hoger. De computer sloeg alleen hierna direct in de stress met storingscodes "brandstofmmengselgrens" niet bereikt, ook na diverse keren storingscode wissen. Na een totale reset (accu massapool minstens een uur los, hierna aansluiten en 2 minuten contact aan zonder iets te doen, hierna starten zonder gas!! en gebruikers en 2 min laten lopen) was het probleem wel opgelost. De computer gaat dan een nieuw zelflerend programma in, alleen gebruik makend van z'n basis fabrieksgegevens. Ben nu 450 km verder en geen problemen meer.



wolfswinkel (0), 20 jaar geleden

contoleer eens de klep van het koolstof filter

heb zelf eens meegemaakt dat deze de zelfde foutcode gaf.

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hij is al een beetje oud...deze vraag,maar ik zal het zeker overwegen als ik zo melding krijg.

Hoe ben je tot deze conclusie gekomen...,in andere woorden "hoe heb je de klep gecontroleerd".

groeten Alexander

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.