auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: motor blijft draaien na verwijderen contactsleutel

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Mijn probleem met mijn golf begon met dat mijn motor bleef draaien nadat ik mijn contactsleutel uit het contact had gehaald,zelfs na het laten afslaan van de motor door in de versnelling de koppeling op te laten komen en weer de sleutel te verwijderen bleef nog steeds mijn contact aan,ook draaiden hierbij mijn ventilatoren op volle toeren.
Op mijn dashboard verscheen het lampje van het motormanagment met daarbij de foutmelding "emission workshop".
Ook bleek bij het weer starten van de motor de kilometerteller 9 km per uur aan te geven en bij het rijden ook op 9 km per uur te blijven staan.

Ik heb mijn golf naar mijn vaste garagebedrijf gebracht,daar kwamen ze er achter dat als je de climatecontrol uit zette of op econ,de ventilatoren stoptte en je de motor gewoon uit kon schakelen,na dit te hebben ontdekt denkt men aan een fout in het bedieningspaneel van mijn climate control.
Heb de wagen vandaag opgehaald,wachtend op een ander bedieningspaneel,met het idee van ik zet de airco wel uit of op econ voor het uit schakelen.

Ze hebben nog wel voor dat ik de wagen kwam halen een nieuwe egr klep(weet de benaming niet zeker) gemonteerd,nu kom ik thuis aan met de airco op "auto",kan ik de auto gewoon uit zetten,vreemd!!

Heb nu nog steeds het probleem met mijn kilometerteller en ook nog steeds de foutmelding "emission workshop".
Wie kan mij helpen met dit extreem rare probleem??!!

Geplaatst door

thierryp (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het de climatronic zou zijn,dan zou de auto goed zijn als je het paneel van de stekkers los haald (paneel loskoppelen),hebben ze dat ook gedaan?
Ik zou de zekeringkast bovenop de accu maar eens goed bekijken,die verbranden/oxideren nog wel eens.
Kan ook zijn dat er een massa los of niet goed zit,de stroom gaat dan via andere verbruiker naar massa,dat kan ook hele rare klachten geven.
Is het opeens gebeurd of nadat er iets ingebouwd is of iets dergelijks?
Misschien iets geks,maar probeer het eens met de radio losgekoppeld.

ricky 10
badge

16 jaar

Ze hebben het bedieningspaneel eraf gehaald en toen konden ze de motor gewoon met contactsleutel uit schakelen,maar dat lukte ook als je de climatronic gewoon uit schakelde of op econ zette.
Het lijkt erop,wanneer de ventilator stopt met draaien om de airco te koelen,de wagen gewoon uit te zetten is.
Ik heb niets later ingebouwd of laten inbouwen,en als de radio uitgenomen wordt,blijft het probleem zich gewoon voordoen.
Maar dit probleem met het uit schakelen van het contact,ook al ligt het aan het bedieningspaneel,kan toch ook niet de oorzaak zijn van mijn kilometerteller die het niet meer doet en de foutmelding van "emission workshop",of is dit allemaal aan elkaar te koppelen?

thierryp 0

16 jaar

Daarvoor zal je de schema's voor moeten bekijken om dit te weten,ik weet wel dat het snelheidssignaal wel met de climatronic te maken heeft.
Maar voor hetzelfde geld is er wat mis met de bedrading van de koelfan waardoor dit probleem veroorzaakt wordt.(tis alleen wanneer de fan gaat draaien,dus hoeft clima het niet te zijn)
Zou eerst het schema goed bekijken.
Je kunt ook proberen om de stekker van de fan eraf te trekken en dan kijken wat hij doet,zou ook de massa's onder de kap controleren,en de zekeringkast op accu.
Staan er storingen in het systeem?

ricky 10
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.