auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: motor draait te snel

Bouwjaar: 1998

Golf IV - 1600 benzine - motor AKL - heb gasklep gekuist, daarna is motor stationair hoger beginnen draaien. Foutcodes : luchtmassameter en tps. Foutcodes gewist maar probleem blijft. Volgens grote VW-dealer zou dit te wijten zijn aan vuile "pappillons" onder de injectie. Iemand die weet waar die papillons gesitueerd zijn?

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het gasklep huis reinigd moet je hem daarna inleren.
Maar bij een akl motor moet je eerst de leerwaarden wissen,is dat wel gebeurd ?

Benny1078 0
badge

19 jaar

Kijk hier voor het inleren van het gasklaphuis:

http://www.priemus.nl/gasklepservice.htm...


Groet,

Guido Priemus

Guido Priemus 0
badge

19 jaar

leerwaarden wissen van motorelektronica, 01,04 en dan o

Vaak is dat normaal dat in het begin een tijdje te hoog stationair draait.Dit heb ik ook vaak meegemaakt,dit wordt vanzelf opgelost door de motorelektronica.Deze ECU heeft geen constante voeding,dus heeft het geen zin om de accu los te nemen om hem in fabrieksstand te zetten.

Meestal is dit na een dag rijden opgelost,in ieder geval is dat mijn ervaring.

Alexander243 0
badge

19 jaar

hier is waarschijnlijk het klepje van de carterventilatie beschadigd bij het uit-/inbouwen van de luchtslang tussen lmm en
het gasklephuis.
Doe de volgende test.:
Neem het onderdrukslangetje die het membraam op de luchtslang moet bedienen los en dop hem even af zodat er geen "valse Lucht"
langs het membraam kan worden gezogen.
Waarschijnlijk ligt daar de oplossing voor je probleem

cafe racer 0

19 jaar

het klepje van de carterventilatie? Er komen twee darmen toe op de luchttoevoer waarvan 1 effectie de carterventilatie is met een klepje erin. Dit klepje heb ik afgekuist.

jhl 0
badge

19 jaar

Jan,
Probeer het vacuumslangetje wat komt vanaf het inlaatpruitstuk en
naar het membraam carterventilatie gaat met draaiende motor op stationair toerental los te nemen en af te stoppen.
Daalt nu het stationair toerental dan is je membraam wel gekuist
maar ook lek.
inlaatluchtslang vernieuwen in dat geval en probleem waarschijnlijk opgelost.
Hoor ik het van je of dit de oplossing is ?

cafe racer 0

19 jaar

michel,

hoogstwaarschijnlijk zul je gelijk hebben. Klant (familieilid) gaat darmpje halen bij VW. Waarschijnlijk wordt er wel degelijk "valse lucht" aangezogen via dit pijpje. Dank

Jan

jhl 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.