Wij hebben een passat staan Hij was onderweg stil gevallen. De pompverstuiver (NIEUW BIJ DE DEALER) nummer 3 was kapot vervangen en hij loopt bij stationair iets onregelmatig en reageerd wel goed op het gas.
Maar als ik ermee ga rijden en hou een konstant toerental aan van ongeveer 2000 toeren gaat hij op 2 A 3 Cilinders lopen Als ik de koppeling intrap loopt hij wel op vier en kan ik ook gewoon gas geven en blijft hij op 4 lopen Als hij onder het rijden begint te stoteren en je geeft gas duurt het even en dan trekt hij wel weer door als je vanaf het begin direct doortrekt blijft hij ook wel op 4cilinders lopen maar als het toerental het zelfde ongeveer blijft gaat hij weer op 2 A 3 Cilinders lopen.
Kent iemand dit probleem Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan het 2 massa vliegwiel Dit veroorzaken?
Is de auto ook nog daarna uitgelezen, staan er nog storingen in
en na het vervangen van de 3-pompverstuiver heb je die ook afgeteld?
Gr
Tiguan
Foutcode's uitgelezen geen foutcode's. Ik heb de pompverstuiver met de nok naar beneden tot de aanslag aan gedraait en 180 graden weer terug afgesteld. Maar als de auto stil staat blijft hij gewoon op 4 cilinders lopen reageerd goed op het gas, Maar hij begint 1 of 2 cilinders te missen als je ermee gaat rijden.
Tuimelaar op pompverstuiver staat op het laagste punt.
stelschroef in de sleeptuimelaar draaien, totdat een duidelijke weerstand voelbaar is (pomp-verstuivereenheid staat tegen de aanslag).
Stelschroef 180° van de aanslag terugdraaien.
Afstelling moet wel goed zijn zo, is de kabelboom ook mee vervangen ?
Gr
Tiguan
De brandstofdruk is goed? De pomp in de tank gaat vaak stuk en het dieselfilter raakt vaak vervuild.
Hoi
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met een Passat. Bij 2000 toeren schudde de gehele auto. Na veel zoeken en vervangen onderdelen, kwam ik erachter dat er een inwendig lek in de cilinderkop zat. En daarddor verliest hij zijn brandstofdruk tijdens het rijden.
Hebben jullie de cilinderkop vervangen of nieuwe o ringen om de verstuivers? En hoeveel brandstofdruk moet de pomp in de tank ongeveer leveren?
De cilinderkop is inderdaad vervangen. De pomp in de tank is alleen een opvoerpomp. Die levert niet veel druk.
Ok Bedankt voor het meedenken hebben jullie de cilinderkop laten afpersen? of is er nog een andere manier om er achter te komen of de cilinderkop lek is en de druk laat lopen?
Wat ook nog kan is dat de klepstoters zijn ingeslagen/gebarsten (goed kijken) en de nokkenas rond afgesleten. Dan krijg je precies hetzelfde. Controleer dit even.
Waarom is de kabelboom nog niet vervangen ?
Jos.
kabelboom is ook al vervangen ik was het vergeten om het erbij te zetten. Maar van die klepstoters bij de bkp (16V) motor zitten van die kleine stoters in van een bkc(8V) motor heb ik het wel eens gehad dat de stoters barsten. Maar als de auto koud is doet hij ongeveer 1km goed en dan begint hij te stoteren (Temperatuur afhankelijk)
hallo
ik ben auto monteur.
ik heb ook zelfde probleem gehad.ik heb ook verstuiver vernieuwd, motor draait maar weer op drie cilinder,ik heb die verstuiver weer vernieuwd van garantie, maar numers zijn hele belangerijk en afstelling ook, als geen storin? deze probleem kan daar door kan niet anders,is bekent problem van passat, en alle slandgen controleren, sory mijn nederlands niet 100%,
mvg abdullah...
13 jaar
Het probleem is opgelost we hadden nog een goede motor staan en hebben de vier pompverstuivers omgezet en hij doet het weer prima.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar