De motor loopt stationair niet constant. Het toerental schommelt tussen de 900 en 1000/1100 toeren. Sinds kort heb ik ook zo'n voltmeter aan boord. Die schommelt stationair tussen de 13,5 en 15 volt en gaat soms door tot de 16 volt. Dit lijkt me teveel, ik weet echter niet of deze twee zaken met elkaar te maken hebben. Soms blijft de voltmeter ook netjes constant op de 13 volt staan, dan heb ik echter nog wel een schommelent toerental.Zou het kunnen liggen aan de generator, of is de carburateur misschien vies?
Het gebreurt trouwens ook wel eens dat bij het remmen voor bijvoorbeeld een stoplicht, de motor uitvalt. Dit gebeurd dan op het moment dat ik de koppeling indruk.
Het is een 1.6 met carburateur en vijf-bak.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de rubber pakking onder de carburateut nog heel?
deze wil nogal eens voor vreemde storingen zorgen...
en de voltmeter schommelt altijd wel wat aangezien er een constante correctie plaatsvind in de dynamo.. zolang er verder geen vreemde dingen zijn met electrische storingen zou ik geen aandacht aan je voltmeter schenken.
suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar