Volkswagen Golf: motor loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 66kw

hallo ik heb een golf 3 1.8 66kw uit 1992 en hij loopt op 3 cilinders nou heb ik het volgende al gedaan om het op te lossen alle vacuum slangen vernieuwd,rotor verdelerkap bougie's
we hebben compressie gemeten en cilinderlek test allemaal perfect en nog loopt hij op 3 cilinders
hij krijgt benzine en hij vonkt ook maar doet niet mee rara wat is het ik heb hem uit gelezen en toen werd er aangegeven hallgever geen signaal !maar het lijkt mij dat hij het zonder signaal helemaal niet doet ! wie weet de oplossing het is de 3de cilinder
gr nick
???

nick22

Geplaatst door nick22 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Misschien is er een klepveer gebroken?

Hans

nick22 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Hans4037]Misschien is er een klepveer gebroken?

Hans[/quote]
ja daar zit iets in maar waar waarom geeft de uitlees apparaat aan hallgever ?
en bij een cililinderlektest was gebleken dat de kleppen goed afsluiten.

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hallvoeler geen signaal wordt bij dit type motor altijd gegeven als de motor tijdens uitlezen niet draait.
Ik denk dat jouw probleem toch in valse lucht zit.
Heb je de rembekrachtiging vaccumslang al gecontroleerd of losnemen en afsluiten.
Verder kan het ook goed het voetstuk van inpuitunit zijn of inlaatspruitstukpakking.

SWONNIE (0) PRO, 17 jaar geleden

carterventilatie aansluiting naar 3e cil. is waarschijnlijk lek.
vr.gr.

nick22 (0) PRO, 17 jaar geleden

ok dat is goed om te weten dat de hallgever altijd aangegeven wordt.
vacuum slang van de rembkrachtiger is nieuw !

rond de 1500 toeren loopt hij wel goed !!! alleen stationair loopt hij als een natte krant.
ik heb al wat kruip olie en remmenreiniger bij het spruit stuk gespoten en hij ging er niet slechter op lopen het zou dan ook inwendig kunnen zijn.
zijn die dingen dan zo gevoelig voor een lekke carterventilatie slang ? ik ga er naar kijken

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik zou toch even de rembekrachtiger afsluiten dan weet je zeker dat daar geen lek zit.
Bougiekabels zou ik even compleet van een andere auto of een set nieuwe monteren.
Let op : Alleen orginele kabels gebruiken want immi kabels geven ook dikwijls problemen.
En anders inspuitunit en inlaatspruitstuk demonteren.
Succes.

arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden

Rubber voetpakking onder inspuitstuk?? Trek eens aan het inspuitstuk, misschien zit deze wel los.

nick22 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=arjankempeneers]Rubber voetpakking onder inspuitstuk?? Trek eens aan het inspuitstuk, misschien zit deze wel los.[/quote]
voetpakking is vernieuwd nog steeds niet goed !!
inlaat pakking in gespoten maar gaat er niet beroerder op lopen!!
nou heb ik alles bijna vernieuwd wat blijft er over ?

nick22 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=arjankempeneers]Rubber voetpakking onder inspuitstuk?? Trek eens aan het inspuitstuk, misschien zit deze wel los.[/quote]
voetpakking is vernieuwd nog steeds niet goed !!
inlaat pakking in gespoten maar gaat er niet beroerder op lopen!!
nou heb ik alles bijna vernieuwd wat blijft er over ?

het blijft de 3 cilinder die stationair niet mee doet!
als hij koud is en je start loopt hij goed maar na een minuut 2/3 is het gelijk raak !

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik lees nog niets over de bougiekabels.
Als je die van de 3 cil. nu eens wisselt met de 4 cil.
Kijken of het probleem verschuift.
Als dat niet het geval is heb je zo'n beet je al het gemakkelijke gehad.
Op het moment dat de motor op 3 cil. loopt compressie meten en je kunt het ook wel aan het starten horen of er 1 cil. geen compressie heeft.
Hoe draait de motor zonder lambdasonde aangesloten?

nick22 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Benny1078]Ik lees nog niets over de bougiekabels.
Als je die van de 3 cil. nu eens wisselt met de 4 cil.
Kijken of het probleem verschuift.
Als dat niet het geval is heb je zo'n beet je al het gemakkelijke gehad.
Op het moment dat de motor op 3 cil. loopt compressie meten en je kunt het ook wel aan het starten horen of er 1 cil. geen compressie heeft.
Hoe draait de motor zonder lambdasonde aangesloten?[/quote]
ik heb al van alles omgewisseld kabels bougie's enz enz compressie is ruim voldoende
en ook zonder aan gesloten lampda loopt hij niet goed!

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dan toch maar inlaatspruitstuk demonteren en kijken of je lekkage kunt vinden anders kop eraf en cotrole op kool of lekke klep of klepveer gebroken.
Dit is één van de eenvoudigste motoren wat er bestaat.
Kan nooit echt moelijk worden.
Als hij zoals je zegt op 3 cil. loopt is er of valse lucht of geen brandstof of geen compressie

nick22 (0) PRO, 17 jaar geleden

nou het inlaat spruitstuk eraf gehaald de pakking viel wel mee maar er zit nog een rubberen ring in de verhooging van het spruitstuk en die was helemaal verteerd !
en op de 4gas meter gaf hij een waarde van 2200 hc en mag maar 100 zijn dus hij zoog wat water aan !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.