auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II 1.6 Manhattan: Motor slaat af

Bouwjaar: 1989

Hallo,

Ik ben al heel lang met een probleem rond aan het rijden. Wanneer ik wil afremmen slaat zodra ik de koppeling induw (alleen dan dus) de motor af. Hierbij gaat ook het 'olie lampje' knipperen en het 'accu lampje' springt aan.
Het leuke is dat hij dan weer wel en dan weer niet afslaat... willekeurig dus. Het is me wel opgevallen dat het eerder voorkomt als ik met hogere snelheid (± 50 km/h) plots afrem of met een noodstop, maar gebeurt dus ook in andere gevallen. Wanneer ik weer voor de zoveelste keer langs de kant sta duurt het iedere keer zo'n halve minuut voor ik de motor weer kan starten.
Ik heb zelf het idee dat de motor moeite heeft om weer op zichzelf te draaien zodra dus de koppeling ingedrukt is, één of andere stroomstoring ofzo, maar dat is mijn gok.

De volgende dingen heb ik zelf al geprobeert:
vacuümslangetje vervangen
nieuwe verdeelkap + rotor
nieuwe bougies + kabels
nieuwe accu
Heb de auto ook laten nakijken door een monteur (paar slangen vervangen, benzinefiltertje, carberateur schoongemaakt) maar mocht niet baten.

Verder zijn de olie en koelvloeistof enz. in orde.

Je snapt dat ik hier een beetje hopeloos van word, ben er al bijna een jaar me bezig, ik durf haast niet meer te rijden in zo'n onbetrouwebare auto :(
Als iemand me zou kunnen helpen het probleem aan te wijzen of op te lossen, zou ik dat zeer op prijs stellen!

Groeten, Vega

Geplaatst door

vega (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt erop dat er iets niet ok is met de stationairregeling. Sjaak

sjaak10918 0
badge

19 jaar

Als het probleem zich voor doet bij kouder weer denk ik dat je geen voorverwarming voor de carburateur hebt zodat deze bevriest en dan kan al gebeuren vanaf 7 graden en kouder.
Vacuumklepje in het luchtfilter gaan vaak stuk.
Deze kun je zo doorschakelen zodat je altijd voorverwarming hebt en dan ff uitproberen.
Je kunt ook zo met een spiegel in de luchfilter aanzuigbuis kijken of de mech. klep wel opent en sluit.
Helpt dit niet dan zit het waarschijnlijk in de carburateur.
Ik denk dat je een electronische pierburg op de golf hebt zitten en dan wordt het pittig.
Moet ik je motornr. weten

Benny1078 0
badge

19 jaar

heb je al eens naar je massa gekeken ?

ook wel een bekend probleem

als er ergens een massakabeltje los is of geen contact maakt kan het vaak al rare problemen geven

Succes

stefan84 0

19 jaar

Ik had ook dit probleem. Bij mij was de slang die de koude buitenlucht eerst langs de motor leidt om op te warmen niet meer aanwezig. Montage van deze slang nam alle problemen weg. Sluit een beetje aan op wat Benny reeds meldde hierboven!

krul 0

18 jaar

Hallo iedereen, allereerst sorry voor mijn late reactie en bedankt voor jullie reacties!

Probleem doet zich zowel mid zomer als hartje winter voor Benny.
De massakabel, is neem ik aan gewoon die kabel die aan de accu vastgeschroefd zit?
En die luchtslang, waar kan ik die precies vinden (of niet vinden kan ook).

Nogmaals bedankt!

Groeten

vega 0

18 jaar

Heb dit probl ook gehad met golf2 v d vrouw,na zeer lang zoeken bleek dat de choke klep zo goed als dicht viel bij gas lossen,bovenste stuk v carburator eraf gehaald daar zit aan de choke klep stang een plastiek stukje ,daar was een stuk van afgebroken(dus de choke klep zat los op de as)

eddy2495 0

18 jaar

Vega,

Dat is een soort wasdrogerslang die helemaal links zit. Hij gaat van de luchtinlaat naar de luchtfilter. Trouwens is dit probleem alleen aanwezig bij koud weer of ook bij warm?

Groet,

Jorge

krul 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.