Vanmorgen sloeg tijdens het rijden de motor af en wilde niet meer starten. De afgelopen week heeft de motor tijdens het starten met koude motor problemen gehad met in een keer starten. De motor sloeg soms over en zette de dagteller en het klokje op 00.00. Vanmorgen dacht ik eraan een nieuwe accu te installeren, maar ik weet niet of dit het probleem is. van de kabels van de bougies komt geen vonk, evenals van de kabel vanaf de bobine. Met startkabels wil de motor ook niet starten.
De zekeringen binnen in de auto zijn goed. Ik weet niet of er nog meer zekeringen zijn dan de 22 onder het dashboard. De massa op de motor en de accukabels maken ook goed contact. Brandstof is voldoende aanwezig in de tank. Is er mogelijk iets met de centrale besturings unit( Ik weet niet waar deze in de auto zit, of is de Bobine defect. Ik heb beide auto sleutels uitgeprobeerd i.v.m. mogelijk defect aan de sleutelcode.
Tijdens het starten draait de motor wel rond.
Wie weet raad.
Alvast bedankt.
Vw golf III cabrio, 55 KW E2
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Draait de motor wel rond met startkabels?
Wat je nog kan controleren of de motor wel brandstof krijgt,hiermee bedoel ik de inspuiting.Start de motor een tijdje rond en kijk of je bougie met benzine is bedolven.
Zo ja..,dan is de bobine met eindtrap verdachte NO.1
Met echt meten weet je het zeker,maar in jouw geval wordt het moeilijker.
Succes!
bedankt voor je reactie. Ik heb trouwens een AAM motor code.
Ongeveer 7 jaar geleden is de code spoel in het contactslot vervangen omdat de motor niet meer wilde starten. De motor sloeg na het starten direkt weer af door de startonderbreking. Wat doet de startonderbreker? zorgt hij ervoor dat de motor geen brandstof meer krijgt of de stroomverdeler geen vonk meer afgeeft. Mijn stroomverdeler vonkt namelijk totaal niet. Kan het probleem ook zitten in het elektrisch blokje van het contactslot?.(Heb ik iets over gelezen).Beide contactsleutels geprobeerd.
Als de hall gever kapot is moet dan de Bobine kabel wel een vonk afgeven?
P.S. Met startkabels draait de motor ook goed rond.
Alvast bedankt.
.
20 jaar
Het belangrijkste is toch eerst te kijken of ie brandstof krijgt.Zo ja,dan is je HALL-gever en het elektrisch gedeelte van het contactslot in orde en moet het dus gezocht worden in de aansturing van de bobine of de bobine zelf.
Krijgt ie ook geen brandstof.Dan moet je het zoeken of contact 15 (geschakelde voeding) niet wegvalt tijdens starten.Zo ja,dat moet het elek. gedeelte van het contactslot vervangen worden (dit kan je zelf niet,dus naar de dealer toe).
Is dit niet het geval,dan wordt de HALL-gever verdacht.Ook dit raad ik je niet aan om dit zelf te doen.Als je dit niet juist doet gaat ie zeker stuk.
Met die startonderbreker kan je niks aandoen.Als hij de sleutel niet kan uitlezen blokkeert de motorregeleeneheid en slaat ie na 2 sec. af
Succes!
Ik ga morgen kijken of ik brandstof toevoer heb. Ik had vrijdag namelijk de dealer al gebeld, maar hij had dit jaar geen tijd meer en kon mij pas helpen in het volgende jaar. Ik zal wederom contact met de dealer opnemen omdat ik dit probleem zelf niet zal kunnen oplossen.
20 jaar
Dealer was nu bereid om de auto toch op korte termijn te onderzoeken. Auto gebracht ondanks de drukte en de volgende morgen om 09.00 uur werd ik reeds gebeld door de dealer dat de bobine defect was. Bobine vervangen en hij loopt weer als een zonnetje.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar