auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen golf 4: motor wordt te heet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v

motor wordt te heet (130 graden) koelvinnen draaien wel slangen en radiator worden ook gewoon warm.
zelf heb ik het idee dat de waterpomp defect is.

Geplaatst door

mart 78 +0
badge

al 16 jaar lid

Reacties

Wordt de kachel ook goed warm?gooit hij er water uit?
mvg

Volvov40 +0
badge

16 jaar

kachel wordt gewoon warm , gooit er geen water uit.

mart 78 +0
badge

16 jaar

Waterpomp controleren. Op expansievat zit boven een dunne slang, hier moet koelvloeistof uitkomen als de motor draait.
Schoepen van de pomp willen nog wel eens breken.

Koen

koen6346 +0

16 jaar

Als de kachel ook onder het rijden goed warm wordt en geen water verliest zal het waarschijnlijk wel de temp.sensor zijn.
Zijn de slangen niet hard?
mvg

Volvov40 +0
badge

16 jaar

Schoepenwiel van waterpomp kan half meedraaien op de as,daardoor te weinig circulatie,gebeurt wel vaker.

ricky +10
badge

16 jaar

koelwater stroomt wel rond, koelvinnen slaan laat in.
ga nu eerst temp.sensor controleren
bedankt voor jullie reactie.
mvg
laat nog wel weten wat het probleem geweest is

oorzaak van het probleem is de waterpomp (schoepenwiel gescheurd)

mart 78 +0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.