Volkswagen golf 4: motor wordt te heet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v

motor wordt te heet (130 graden) koelvinnen draaien wel slangen en radiator worden ook gewoon warm.
zelf heb ik het idee dat de waterpomp defect is.

mart 78

Geplaatst door mart 78 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Volvov40 (0) PRO, 15 jaar geleden

Wordt de kachel ook goed warm?gooit hij er water uit?
mvg

mart 78 (0) PRO, 15 jaar geleden

kachel wordt gewoon warm , gooit er geen water uit.

koen6346 (0), 15 jaar geleden

Waterpomp controleren. Op expansievat zit boven een dunne slang, hier moet koelvloeistof uitkomen als de motor draait.
Schoepen van de pomp willen nog wel eens breken.

Koen

Volvov40 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als de kachel ook onder het rijden goed warm wordt en geen water verliest zal het waarschijnlijk wel de temp.sensor zijn.
Zijn de slangen niet hard?
mvg

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Schoepenwiel van waterpomp kan half meedraaien op de as,daardoor te weinig circulatie,gebeurt wel vaker.

mart 78 (0) PRO, 15 jaar geleden

koelwater stroomt wel rond, koelvinnen slaan laat in.
ga nu eerst temp.sensor controleren
bedankt voor jullie reactie.
mvg
laat nog wel weten wat het probleem geweest is

oorzaak van het probleem is de waterpomp (schoepenwiel gescheurd)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.