close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf 4: motor wordt te heet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v

motor wordt te heet (130 graden) koelvinnen draaien wel slangen en radiator worden ook gewoon warm.
zelf heb ik het idee dat de waterpomp defect is.

Geplaatst door

mart 78 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wordt de kachel ook goed warm?gooit hij er water uit?
mvg

Volvov40 0
badge

16 jaar

kachel wordt gewoon warm , gooit er geen water uit.

mart 78 0
badge

16 jaar

Waterpomp controleren. Op expansievat zit boven een dunne slang, hier moet koelvloeistof uitkomen als de motor draait.
Schoepen van de pomp willen nog wel eens breken.

Koen

koen6346 0

16 jaar

Als de kachel ook onder het rijden goed warm wordt en geen water verliest zal het waarschijnlijk wel de temp.sensor zijn.
Zijn de slangen niet hard?
mvg

Volvov40 0
badge

16 jaar

Schoepenwiel van waterpomp kan half meedraaien op de as,daardoor te weinig circulatie,gebeurt wel vaker.

ricky 10
badge

16 jaar

koelwater stroomt wel rond, koelvinnen slaan laat in.
ga nu eerst temp.sensor controleren
bedankt voor jullie reactie.
mvg
laat nog wel weten wat het probleem geweest is

oorzaak van het probleem is de waterpomp (schoepenwiel gescheurd)

mart 78 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.