Volkswagen Jetta 1989: Motorafstelling

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: Gu, Motorinhoud (cc): 1800

Ik heb bij een draaiende motor proberen de ontsteking bij te stellen en carbu wat lager kwa lucht mengsel , na dit alles draaide de motor op 1200 toeren, maar plofte in carbu toen ik hem stil legde. Nadien niet meer startend te krijgen.
Na het nakijken distributie , versnellingsbak en ontsteking, kwam niets overeen.
Nu staat alles op punt, maar wil de wagen nog steeds niet aanslaan.
Ik heb vonk, en carbu spuit steeds benzine omhoog maar men boegies worden maar niet nat.
Kan iemand me zeggen wat de centrale moer van een pierburg doet ( degene die u kan regelen zonder de luchtfilter te verwijderen)
Ik krijg er de Boebelen van

Cali

Geplaatst door Cali (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Jetta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1630) PRO, 3 maanden geleden

Hoe bedoel je kwam niets overeen ? Was de distributie van tijd ? Zo ja dan grote kans dat je nu kromme kleppen hebt , meet eens compressie.

Cali (0), 3 maanden geleden

Maar dien reed goed voorheen , dat vond ik raars enkel te hoog qwa toerental

check

Beste antwoord, geplaatst door kaleido 1 (1630) PRO, 3 maanden geleden

Als de zuiger van de 1e cilinder op bdp staat dus bovenin , hoe staan de nokken van de nokkenas dan , moeten omhoog wijzen zodat de kleppen dicht staan .
De rotor van de ontsteking moet dan naar de kerf wijzen in de rand van de ontsteking.

    Dit was de oplossing dus
    Ik dacht dat het bovenste dode punt (op de polie van de nokkenas) het o/t punt was. Ma blijkbaar staat dit punt dus aan de achterzijde van deze polie
    Waarvoor dient dan in godsnaam het o/t punt? - Cali (0), 3 maanden geleden

Cali (0), 3 maanden geleden

De markeerpunten bij een GU motor heeft die per ongeluk op foto?

harry4203 (450) PRO, 3 maanden geleden

Ik snap iets niet, de motor slaat niet meer aan nadat je de ontsteking hebt verdraaid, en nu ga je aan de distributie zitten? Heb je de riem losgehad en de motor anders gezet kwa timing nu dan? Omdat je zegd dat niks overeen kwam.

Cali (0), 3 maanden geleden

Als de zuiger van de 1e cilinder op bdp staat dus bovenin , hoe staan de nokken van de nokkenas dan , moeten omhoog wijzen zodat de kleppen dicht staan .
De rotor van de ontsteking moet dan naar de kerf wijzen in de rand van de ontsteking.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.