Hallo,
Op mijn golf zit de standaard magneetklep N75-F voor de turbodruk te lossen. Nu is mijn golf bij PON gechipt naar zo'n ong 195 pk en 300 nm koppel. Als ik die N75-F vervang door de N75-J zal ik langer mijn turbo druk houden bij hogere toeren en sowieso een iets hogere druk opbouwen. Maarrrr is er gevaar dat mijn ECU in de noodloop gaat?? En zo ja, als ik de oude klep weer terug zet is dan alles weer normaal of kan de noodloop een probleem worden en blijft hij op dat programma?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de ecu in noodloop gaat(storings code: turbodruk regelgrens overschreden). als je daarna de auto van contact af zet en weer op , gaat de motor waarschijnlijk weer in normale modus lopen...tot dat de regelgrens weer overschreden word, en dat heb je zo voor elkaar.
als je de oude klep weer terug plaatst dan zou hij normaal moeten lopen maar blijft de storing in de ecu staan.
Maar ik denk eigenlijk dat het helemaal niet werkt omdat de klep aangestuurd word door de ecu, en daar verander je immers niks aan.
okee bedankt voor je reactie. Denk dat ik er toch maar vanaf zie, auto loopt verder super hoor.. maar je wilt wel eens wat proberen he haha
18 jaar
Maar wat zou het verschil dan zijn tussen die twee kleppen?
Klep N75J zal iets later de turbodruk weg laten vallen waardoor je ong. 0.1 bar meer druk op bouwt bij hogere toeren. Maar de vraag is of dat niet net de druppel zou zijn dat hij in noodloop gaat. Bij de 1 gaat het goed, bij de ander niet. Als die goed werkt zal je auto beter oppakken en iets langer vasthouden.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar