auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen golf1 1980: niet aanslaan, stroom valt weg op bobine.

Bouwjaar: 2005

Hallo, wie heeft tips voor mij?

Mijn golf1 met moter van golf2 1.8 16V wil niet aanslaan.
Laatst viel die uit op snelweg, de voeler van de hallgever is toen vervangen.
Daarna starte hij de hele week slecht (de onsteking was wel afgesteld)
Nu blijkt dat de bobine niet vonkt, er staat wel spanning op maar bij het starten zakt de spanning naar 3 volt.
Hoe kan dat?
Een nood oplossing was er direct spanning opzetten voor het starten vanaf de accu.(en bij aankomt de draad weer los trekken)
Dit ging een paar dagen goed.
Nu start hij dus ook op die manier niet meer.

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

Groet Erik

Geplaatst door

erik08 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het slechte starten ging als volgt.

Meestal sloeg hij aan na de 2e keer starten.
Ook sloeg hij dan aan op het moment dat je het contactslot net los liet.
En een keer gehad dat de accu leeg gestart was..

erik08 0

19 jaar


Is er toevallig een relais in de zekeringkast die er iets mee te maken kan hebben?
Of de boordcomputer toevallig?
Ik heb al wel eens de ontstekings module vervangen.
Of zou ik een electrastoring hebben?

erik08 0

19 jaar

Slechte massa aansluiting van de accu naar de versnellingsbak. Kabel even volgen van de accu af en alle punten waar hij vast zit goed schoonschuren.

audia4 0
badge

19 jaar

Electrisch deel contactslot ook even controleren/vern.Of is er mischien een startonderbreker/alarm ingebouwd?

erik2819 0
badge

19 jaar

een 1.8 16v is niet org in dit type golf ik ga er vanuit dat hij omgebouwt is kijk even of er niet met de kabelboom onder het dashboord gekoolt is anders is het eind zoek denk ik

dennis-1 0

19 jaar

Nou het probleem is gevonden, het zat bij de stekkers van de zekeringskast.
De paars/witte draad dat naar de bobine loopt zat daar los in de stekker.
Het slechte lopen van de moter bleek een los vacuumslangetje te zijn, dit zal los geschoten zijn in de garage bij het vervangen van de hallgever.


erik08 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.