Hallo ,
Bij deze vw golf 1,4 16v motor gaat het olie lampje rond de 2500 rpm a 3000 rpm spontaan branden zelfs met de stekker los op de sensor aan de cilinder kop vervanderd er qua melding en omstandigheden niets .....
Reeds uitgevoerd :
Nokkenashuis gedemonteerd ivm eventuele verstopping olie kanalen alles door geblazen etc zonder resultaat geen verstopping te vinden .
Olie druk sensor aan cilinderkop reeds vervangen , zonder resultaat
Carterpan gedemonteerd oliezeef gereinigd ( sludge vorming )
Carter ventilatie gedemonteerd en gereinigd ........ Sludge vorming , echter zonder resultaat .
Niveau sensor gewisseld in carterpan met ander exemplaar
Olie druk gecontrolleerd waarden kloppen met wp handboek
Bedrading gecontrolleerd
Als ik het stroomloopschema naloop begin ik mijn twijfel te krijgen over het instrumentenpaneel ............gezien er maar 1 draad vanaf de sensor komt en even naar een 14 polige verdeeld doos gaat waarna rechtstreeks op het istrumentencluster binnen komt ...
iemand enig idee of ervaring in deze ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb ik al eens gehad bij mij was het instumentenpaneel defect kun je ook even kijken naar de stekkers achter op het paneel wil weleens speling op zitten, ook wel eens gehoord dat de dynamo en gekabeling dynamo het ook kan veroorzaken even goed controleren ook stekkers bij versnellingsbak
komt me bekend voor, komt er als het oliedruk lampje gaat branden, ook een melding om niet meer verder te rijden met de auto?
Onderstaand mijn bericht van vorige week Het gaat ook over een VW Golf IV van 2001
lampje motoroliedruk/motoroliepeil ging branden en kreeg melding stoppen motor afzetten. Direct gestopt, wegenwacht erbij, olie gepeild, was goed maar voor zekerheid beetje bijgevuld, wegenwacht merkte ook op dat hij een tikkend geluid hoorde. Auto is naar garage gesleept. Daar is in eerste instantie gekozen voor een nieuwe luchtfilter en oliefilter en olie ververst, toen ik auto ophaalde was alles oke maar na ongeveer 2 km. kwam de melding weer. Direct auto aan de kant gezet en garage weer gebeld. Ze hebben overleg gehad met VW dealer en monteurs met VW ervaring en advies was om oliepomp te laten vervangen. Is nu gedaan, incl. pakking oliedrukschakelaar en impulsgever. Tikkend geluid was niet geheel weg maar zou in principe geen probleem hoeven te zijn. Auto weer opgehaald, in eerste instantie geen problemen (naar huis gereden ongeveer 4 km) maar een dag later plotseling weer dezelfde melding. (boodschappen gedaan steeds enkele km. gereden)
2 weken voordat bovenstaand probleem gebeurde is de snelheidssensor vervangen en de kabelboom gerepareerd (was kortsluiting geconstateed. Vraag me af of dit verband kan houden met elkaar.\
Bericht en tips staan op forum partikulieren.
Vrijdag auto terug gehad, oliefilter is weer vernieuwd (was al een nieuwe ingezet) en alle leidingen etc. zijn nogmaals schoongemaakt en er is een andere olie ingedaan 10W40
Zoals al in bovenstaand bericht staat is ook de oliepomp al vervangen (aan de oude was niets te zien maar dit werd geadviseerd door VW dealer)
en ik heb me laten vertellen dat een oliepomp eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden en geen onderhoud nodig heeft.
Als ik je verhaal zo lees zou het bij mijn auto dus toch misschien ook aan het instrumentenpaneel kunnen liggen?
15 jaar
[quote=joien]komt me bekend voor, komt er als het oliedruk lampje gaat branden, ook een melding om niet meer verder te rijden met de auto?
Onderstaand mijn bericht van vorige week Het gaat ook over een VW Golf IV van 2001
lampje motoroliedruk/motoroliepeil ging branden en kreeg melding stoppen motor afzetten. Direct gestopt, wegenwacht erbij, olie gepeild, was goed maar voor zekerheid beetje bijgevuld, wegenwacht merkte ook op dat hij een tikkend geluid hoorde. Auto is naar garage gesleept. Daar is in eerste instantie gekozen voor een nieuwe luchtfilter en oliefilter en olie ververst, toen ik auto ophaalde was alles oke maar na ongeveer 2 km. kwam de melding weer. Direct auto aan de kant gezet en garage weer gebeld. Ze hebben overleg gehad met VW dealer en monteurs met VW ervaring en advies was om oliepomp te laten vervangen. Is nu gedaan, incl. pakking oliedrukschakelaar en impulsgever. Tikkend geluid was niet geheel weg maar zou in principe geen probleem hoeven te zijn. Auto weer opgehaald, in eerste instantie geen problemen (naar huis gereden ongeveer 4 km) maar een dag later plotseling weer dezelfde melding. (boodschappen gedaan steeds enkele km. gereden)
2 weken voordat bovenstaand probleem gebeurde is de snelheidssensor vervangen en de kabelboom gerepareerd (was kortsluiting geconstateed. Vraag me af of dit verband kan houden met elkaar.\
Bericht en tips staan op forum partikulieren.
Vrijdag auto terug gehad, oliefilter is weer vernieuwd (was al een nieuwe ingezet) en alle leidingen etc. zijn nogmaals schoongemaakt en er is een andere olie ingedaan 10W40
Zoals al in bovenstaand bericht staat is ook de oliepomp al vervangen (aan de oude was niets te zien maar dit werd geadviseerd door VW dealer)
en ik heb me laten vertellen dat een oliepomp eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden en geen onderhoud nodig heeft.
Als ik je verhaal zo lees zou het bij mijn auto dus toch misschien ook aan het instrumentenpaneel kunnen liggen?[/quote]
appart verhaal , is er wel naar de oliedruk gekeken bij u met een meter ???
snelheids sensor etc kan wel te maken hebben ook met een defecte klok ...
in bovenstaand verhaal bleek het dus wel te gaan om een probleem in het instrumentenpaneel.
ik mag er toch vanuit gaan dat de oliedruk met een meter is nagekeken.
het snelheidsmeter verhaal is ongeveer 2 weken voor het oliedruk verhaal opgelost door de klok/snelheidsensor te vervangen, de oorzaak hiervan zou zijn een kortsluiting in de kabelboom, die dus ook is gerepareerd.
Of het oliedrukverhaal een gevolg is van de problemen met de klok weet ik niet, ik vraag het me alleen af omdat ze maar steeds niet konden vinden waar die oliedruk melding vandaan kwam en ze allerlei dingen hebben nagekeken en vervangen (oliefilter, luchtfilter, oliepomp etc. zie boven)maar steeds zonder resultaat. Nu is uiteindelijk nogmaals de leidingen schoongemaakt en die andere olie is er ingedaan (10W40) Heb inmiddels ongeveer 200 km. met de auto gereden en de melding niet meer gehad. Ik hoop dat het nu klaar is maar blijf me toch afvragen of alle vervangingen wel nodig waren of dat het toch te maken kan hebben met het eerder genoemde probleem met het instrumentenpaneel. Ik heb nl. begrepen dat een oliepomp in principe geen onderhoud nodig heeft en "levenslang" meegaat. Het is voor mij een raadsel, zit met een vervelend gevoel en natuurlijk ook nog eens met 2 hoge rekeningen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar