auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf Variant 2002: Parkeerlichten links gaan spontaan aan na na motor uitschakelen -Centrale deurvergrendeling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AXR, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 74

Goedendag, zit met het volgende probleem met m’n VW Golf 1.9 TDI bjr. 2002
Na uitschakelen motor gaan parkeerlicht linksvoor en linksachter permanent onbedoeld aan. Meestal gebeurt dit pas na vergrendelen deuren met remote ‘handzender’.Meestal na paar keer bedienen deuren vast - los- vast gaan P lichten wel uit.
Maar probleem blijft zich herhalen, doet zich nu steeds vaker voor, krijg nu P licht niet meer uit zonder accuklem los.
Vraag:
zou dit iets te maken kunnen hebben met een ooit in 2002 ingebouwd Vehicle security system ?
Fab.type Gemel Serpi Star e230
Heb daar helaas geen installatieschema van.
>Of moet de oorzaak ergens anders gezocht?.

Geplaatst door

Willem Wad (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze alarmsysteem werd naderhand ingebouwd, nogal veelvuldig storing in de handzenders en in de module.

Rij zelf met deze auto vanaf nieuw in 2002
Dit alarmsysteem Gemel Servië Stae E230. is inderdaad voor aflevering van deze auto door de dealer in 2002 ingebouwd door een prof.bedrijf..
Probleem deed zich pas laatste jaren af en toe .De laatste maanden steeds vaker,
soms ook als ik de deuren niet op/ van slot doe met remote-zender of sleutel.
Soms deuren met centr.vergrendeling gesloten, lijkt eerst oké, maar soms gaat korte tijd daarna alsnog P verlichting links voor en achter alsnog ineens aan.
Vraag: zou oorzaak bijvoorbeeld een slecht functionerend relais (in alarmsysteem?) kunnen zijn?
Bij bedienen centr.vergrendeling met remote handzender = ook inschakelen / uitschakelen centr.vergrendeling deuren, sluiten ramen, bedienenstartonderbreker,
geven richtingaanwijzerlampen L en R voor /achter knipper-bedien bevestig-indicatie .>
Bijzonderheid: Als P verlichting onbedoeld permanent aan gaat , geeft pijltje in dashboard display < links. aan (zoals bii richting aangeven)
Maar dan geen knipper richtingaanwijzer links-af mogelijk, recht-richting knipper werkt wel normaal dan.,
Als permanent P weer uit is, dan werkt richting aangeven knipper-linksaf ook weer normaal.

Willem Wad 0

2 jaar

Storing geheugen laten uitlezen,of daar misschien iets uitkomt dan weet je het of je in het alarm of de auto moet zoeken, portiersloten en bedrading deurscharnier a stijl geven ook nogal eens storing .

goedemorgen, dank voor meedenken Bert.
Dat is inderdaad allereerst van belang om vast te stellen of de oorzaak in het elektrisch circuit van de auto zelf of in het later ingebouwde alarmsysteem zit.
Heb zelf tijdens voordoen storing o.a. div. zekeringen er uit getrokken, zoals richtingaanwijzer, alarmlichten enz. , portieren en achterklep open/dicht,
maar P licht gaat ook dan niet uit.
Heb (zoals jouw advies aan mij ook is) om als volgende stap eerst nu met garageman afgesproken dat ik op volgende moment dat storing zich weer voordoet (Parkeerlicht weer ‘aan’ blijft en niet uit wil) naar zijn garage rij ,om storing geheugen te laten uitlezen en voor mogelijke checks.
Ben benieuwd wat het is, probleem zal toch opgelost moeten worden .
Zo rijden mag niet, en na elke rit de accuklem loshalen kan alleen voor even als ‘noodoplossing’.

Willem Wad 0

2 jaar

oorzaak gevonden > probleem is nu opgelost
Oorzaak : zat inderdaad in het alarmsysteem Gemel Serpi Star E230.
Vermoedelijk was een defect relais in de centrale unit de boosdoener. Dit relais stuurde de knipperlicht signalering aan voor knipperlichten linksvoor/achter.
Door haperend/defect relais bleven deze lichten permanent als parkeerlicht links
aan na bediening handzender voor centrale deurvergrendeling/ en uitschakelen
van de startbllokkering. Dit deel van het circuit - (signalering links) is nu uit het
alarmsysteem verwijderd (bedrading geknipt/geïsoleerd) .
Signalering nu alleen nog op knipperlichten rechts voor en achter, prima zo.
Alles blijft verder in z’n geheel goed werkend nu. Probleem is hiermee opgelost.
De credits voor de diagnose- en deze adequate oplossing gaan naar
een behulpzame en deskundige monteur van AVA Automaterialen en Service
in Groningen.
Bij deze bedank ik ook Bert Klein voor zijn reacties op dit forum op mijn vraag.

Willem Wad 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.