close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Polo 6n vonkt niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Vorige week heb ik de polo van de snelweg af moeten slepen omdat deze uitgevallen was. verdere elektronika werkte nog en de startmotor draait nog netjes rond. Nu blijkt hij dus niet te vonken.

dit is het geval:
- bobine krijgt 12v (pootje 1 en 3)
- ontsteking krijgt 12v
- hall gever pulseert bij aansturen startmotor (getest met ledje)
- bobinekabel rechtstreekt op bougie aangesloten en aan masse gehouden: geen vonk


het volgende heb ik al vervangen:
- bobine vervangen
- rotor + verdelerkap vervangen

mijn ideeëndoos is een beetje leeg. nu heb ik wel eens een probleem met de krukassensor voorbij zien komen, maar deze zou er toch niet voor kunnen zorgen dat de bobine niet meer werkt?

heeft iemand nog ideeën?

Geplaatst door

Raymont (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo.
de bougiekabels toevallig nog op weerstand getest?
vreemd als alles vervangen is en er nog steeds geen vonk is.
mvg marco

vdubzenschede 0

11 jaar

Onder de bobine zit de module . Bij VW is dat samen gebouwd met de bobine.
Om te zien of de halsensor defect is ?? Neem de stekker op dat ontstekingshuis los en doe in het middenpootje een paperclip o.i.d.
Leg de bobinekabel bij een massa en doe het contact AAN. Schraap nu met die middencontact langs massa!!
Als die bobine/mudule goed is zie je een lange vonk verschijnen . Als dat niet zois is die bob. module defect.
Is er een vonk dan de hallsensor of het hele huis wisselen!

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Thanks! Nu hebben we een vonk. Wel vreemd dat het op de hallgever aangesloten ledje wel knippert bij het starten van de motor. Wat kan er dan kapot aan zijn?...

Maargoed, morgen haal ik een nieuwe hall gever à 65 euro. Hoe vervang je die eigenlijk? dan zal de ontsteking er wel uit moeten? dat stukje blik krijg ik er vanaf de voorkant in ieder geval niet af.

De hall gever:
[url=http://postimage.org/image/oalio54jv/][img]http://s9.postimage.org/oalio54jv/2013_0...[/img][/url]
en ja, ik zal gelijk de kleppendekselpakking vervangen :)

Raymont 0

11 jaar

Het hele huis moet van de motor af . Wel eerst aftekenen hoe deze zit tegen de kop!.

Dan aan de onderkant de stift uit de meenemen halen ( VOORZICHTIG) LET ER OP dat de meenemer t.o.v. de rotor weer op de zelfde stand terug komt. en dan de as met ronde schijf uitnemen.
Borg bij de stekker los. Hallgeverplaat of als de hall los is wisselen . Denk om de eventuele vulringetjes .
Voor dat je het huis weer terug plaatst kan je met de ontsteking even proef vonken . Contact aan en huis tegen massa van het blok en leef je uit met wel de bobinedraad bij massa 15mm afstand moet kunnen .
Veel plezier.

Punt 50
badge

11 jaar

De hall gever vervangen was me toch teveel werk. Ik heb een ander ontstekingshuis erin gezet en hij rijd weer!

Alleen nu tikken de klepstoters... Dit was voor het ontstekingsprobleem nog niet.
Lang leve de oude auto's

bedankt voor de hulp!

Raymont 0

11 jaar

Lange tijd stil gestaan? Oorzaak kan zijn vuile olie en/of lucht in het systeem van de smering.
Hoe is de staat van onderhoud? Een goede synt.olie 5/40 W doet wonderen.

Als je na kan gaan wat er in zat dan weer van hetzelfde . Klinkt wat verwarrend maar soms geeft een goede synt. olie lekkage aan de keerringen.
Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

2 weken heeft hij stil gestaan. niet echt lang dus. gister tijden een ritje van 10 minuten bleven ze tikken.
vanmorgen was het ineens weeg over. zou dan lucht kunnen zijn.

ik vraag me af of er veel onderhoud is is gepleegd. Zo kwam ik een interieurfilter tegen waar ik aardappels op kon verbouwen. de rotor en verdelerkap waren enorm geoxideerd.

verder zit er goede eurol 10w 40 in.

Raymont 0

11 jaar

Door vuil willen de klepjes/kogeltjes vaak niet goed sluiten . Ook een scheutje ATF in de olie wil vaak helpen.

De binnenkant van het kleppendeksel geeft vaak uitsluitsel van hoe het met het onderhoud gesteld is.

Succes met de polo.

Punt 50
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.