auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: problemen met expertise ongevalwagen

Bouwjaar: 1996

Zoals ik al eerder in een post hier heb vermeld heb ik een ongeval gehad met mijn wagen .
De aanrijder is volop tegen mijn voorwiel aangereden , de klap was vrij heveg.
Echter zijn aan de velg enkel maar wat diepe krassen te zien , en is het sptbord en de bumper geraakt.
Echter merk ik wel dat het stuur niet recht staat wanneer ik rechtdoor rijd , en de wegligging zeer onstabiel is .

Nu treed er echter een ander probleem op.

De verzekringsexpert is enkele dagen geleden mijn wagen ( die bij een carosseriebedrijf stond ) komen bezichtigen voor schade .
De expert heeft een voorlopig dossier opgesteld met enkel de zichtbare schade aan de wagen .
Dit bedrag zou al gestort worden .

Nu heeft blijkbaar het carosseriebdrijf een overeenkomst gemaakt met de expert dat wanneer ik het bedrag zou ontvangen hebben , en ik beslist zou hebben om mijn wagen te laten maken de expert nog eens terug zou komen kijken om de schade aan eventuele onderdelen onderaan de wagen ( stuurinrichting , veerpoot enz; ) te kunnen constateren .
indien er dus schade merkbaar is zal de expert het dossier terug openen .

Hier wringt bij mij het schoentje .

Ten eerste , waarom sluit de carrosier zo een overeenkomst af met die expert ?

Nu moet ik dus eerst beslissen dat ik mijn wagen laat maken , en hem dus bij die carossier binnen doen om te laten herstellen .
Pas dan komt de expert terug wanneer de carosier mijn wagen aan het herstellen is .

Ik ben er nog niet zeker van dat ik deze wagen laat herstellen .

Stel nu dat ik beslis om de wagen niet te laten herstellen , dan zal volgens mij die expert nietmeer terug komen om de schade onderaan de wagen vest te stellen , of zal de acrossier niet goed genoeg meer onderhandelen volgens mij ( want hij loopt een opdracht mis .


Een andere vraag die ik mij stel is deze .
Aan mijn wagen wasbuiten de bumper en het spatbord geen zichtbare schade .
Waarom moet die expert dan terug komen .
Men moet toch geen spatbord of bumper verwijderen om te zien of het cardanas of stuurinrichting geraakt is zeker .
Zodus ik mijn ogen had de expert het zeker diezelfde moment kunnen vaststellen , door simpelweg de auto op een brug te zetten en even onderaan de wagen te kijken .

Nu ben ik dus vrijwel verplicht om mijn wagen te laten herstellen , want anders kan ik eventuele schade aan de cardanas of stuurinrichting op mijn buik schrijven .

Wat denken jullie hiervan ?
Wat kan ik hiertegen doen ?


Kan ik bvb niet naar een autogarage rijden en hen vragen te kijken naar de wagen , de schade te vermelden op een factuur en dit overmaken aan de expert .

Trouwens hoe kan een expert met zijn ogen en als niet automecanicien concluderen of de cardanas een kleap heeft gekregen en inwendige schade heeft ?



Ik vind het allemaal raar en denk dat de carosier het samen onder één hoedje heeft gespeeld met die expert .

Geplaatst door

Dollar +0

al 21 jaar lid

Reacties

Als je het niet vertrouwt, vraag dan een contra-expertise aan.

Gr.

Petje57 +0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.