Volkswagen Golf: problemen met expertise ongevalwagen

Bouwjaar: 1996

Zoals ik al eerder in een post hier heb vermeld heb ik een ongeval gehad met mijn wagen .
De aanrijder is volop tegen mijn voorwiel aangereden , de klap was vrij heveg.
Echter zijn aan de velg enkel maar wat diepe krassen te zien , en is het sptbord en de bumper geraakt.
Echter merk ik wel dat het stuur niet recht staat wanneer ik rechtdoor rijd , en de wegligging zeer onstabiel is .

Nu treed er echter een ander probleem op.

De verzekringsexpert is enkele dagen geleden mijn wagen ( die bij een carosseriebedrijf stond ) komen bezichtigen voor schade .
De expert heeft een voorlopig dossier opgesteld met enkel de zichtbare schade aan de wagen .
Dit bedrag zou al gestort worden .

Nu heeft blijkbaar het carosseriebdrijf een overeenkomst gemaakt met de expert dat wanneer ik het bedrag zou ontvangen hebben , en ik beslist zou hebben om mijn wagen te laten maken de expert nog eens terug zou komen kijken om de schade aan eventuele onderdelen onderaan de wagen ( stuurinrichting , veerpoot enz; ) te kunnen constateren .
indien er dus schade merkbaar is zal de expert het dossier terug openen .

Hier wringt bij mij het schoentje .

Ten eerste , waarom sluit de carrosier zo een overeenkomst af met die expert ?

Nu moet ik dus eerst beslissen dat ik mijn wagen laat maken , en hem dus bij die carossier binnen doen om te laten herstellen .
Pas dan komt de expert terug wanneer de carosier mijn wagen aan het herstellen is .

Ik ben er nog niet zeker van dat ik deze wagen laat herstellen .

Stel nu dat ik beslis om de wagen niet te laten herstellen , dan zal volgens mij die expert nietmeer terug komen om de schade onderaan de wagen vest te stellen , of zal de acrossier niet goed genoeg meer onderhandelen volgens mij ( want hij loopt een opdracht mis .


Een andere vraag die ik mij stel is deze .
Aan mijn wagen wasbuiten de bumper en het spatbord geen zichtbare schade .
Waarom moet die expert dan terug komen .
Men moet toch geen spatbord of bumper verwijderen om te zien of het cardanas of stuurinrichting geraakt is zeker .
Zodus ik mijn ogen had de expert het zeker diezelfde moment kunnen vaststellen , door simpelweg de auto op een brug te zetten en even onderaan de wagen te kijken .

Nu ben ik dus vrijwel verplicht om mijn wagen te laten herstellen , want anders kan ik eventuele schade aan de cardanas of stuurinrichting op mijn buik schrijven .

Wat denken jullie hiervan ?
Wat kan ik hiertegen doen ?


Kan ik bvb niet naar een autogarage rijden en hen vragen te kijken naar de wagen , de schade te vermelden op een factuur en dit overmaken aan de expert .

Trouwens hoe kan een expert met zijn ogen en als niet automecanicien concluderen of de cardanas een kleap heeft gekregen en inwendige schade heeft ?



Ik vind het allemaal raar en denk dat de carosier het samen onder één hoedje heeft gespeeld met die expert .

Dollar

Geplaatst door Dollar (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je het niet vertrouwt, vraag dan een contra-expertise aan.

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.