close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Touran 20 tdi 2005: Remslangen voor vervangen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000

Mijn garage adviseerde mij na afgelopen APK keuring om de remslangen en remschijven/blokken voor te laten vervangen. Ze vroegen echter 349 euro voor de remslangen (inc. nieuwe remolie) en 439 euro voor de blokken en schijven. Ik wil dit nu zelf gaan proberen. De schijven en blokken heb ik inmiddels succesvol verwisseld en heb er zelfs met een maat heel veel plezier aan beleefd. Ik heb hierbij een een mooi filmpje op youtube kunnen volgen dat de klus perfect uit legde. Echter voor de remslangen is zo'n filmpje niet aanwezig voor mijn type auto. Ik heb wel een filmpje bekeken voor de VW Golf 5. Ze halen eigenlijk de slang gewoon los, draaien even een dopje op de remleiding om de vloeistof niet te laten weglopen. Vervolgens wordt de nieuwe slang geplaatst en wordt even ontlucht bij het nippel. Mijn vraag is nu of het voor mijn auto ook echt zo simpel zal zijn? Remvloeistof vervangen is nog niet nodig. Zit er pas 1 jaar in. Moet ik bijv. nog rekening houden met ABS systeem of andere zaken. Ik hoor graag van julllie.

Type auto:

VW Touran 2.0 tdi
Diesel
bouwjaar 2005

Geplaatst door

J1980V (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat nog beter werkt , is het rempedaal een klein stukje ingedrukt houden , stukje hout tussen stoel en rempedaal zetten bv. compensatiegaatje is dan geblokkeert en er kan geen remolie meer weglopen.
Remslangen vervangen is voor een golf of wat voor type hetzelfde , let op dat je het juiste type remolie gebruikt , eerst controleren of de ontluchtingsnippel gangbaar is , ontluchten met draaiende motor en pedaal niet helemaal op de bodem trappen om te voorkomen dat je de hoofdremcilinder beschadigd , eerst de slang doen die het verste weg zit en per kant afmaken.

Bedankt voor je reactie. Bedoel je met controleren of ontluchtingsnippel gangbaar is dat ik voordat ik aan de klus begin even kijk of ik het open gedraaid krijg?

Ik heb juiste type remolie. Heb type opgezocht in het boekje.

Waarom moet ik ontluchten met draaiende motor? Ik zie overigens de man in de instructievideo simpelweg ontluchten door het nippel even open te draaien na aansluiten nieuwe slang. Dus zonder druk op te bouwen. Denk je dat dit ook kan?

Ik ga alleen remslangen voorkant vernieuwen.

J1980V 0

4 jaar

Ja als ze niet los willen of afbreken als je de boel al los hebt , heb je een probleem er bij.
Ontluchten dmv zwaartekracht kan , maar alle lucht komt er dan nooit uit , lucht wil nu eenmaal omhoog , gaat niet vanzelf naar beneden.

Ok! Dus ik draai nippel dicht. Vraag persoon 2 beetje op rempedaal te drukken. Draai nippel open. Dan weer dicht. En dan dat een paar keer herhalen. Klopt dat?

- waarom moet motor draaien?

- hoe kan hoofdremcilinder hierbij kapot gaan?

J1980V 0

4 jaar

Inderdaad persoon 2 moet wel druk op het pedaal houden , je vervangt de slang , haalt het hulpmiddel tussen stoel en rempedaal weg , je vult het remoliereservoir op max , je draait de nippel los tot er remolie komt , nippel dicht , 2e persoon pompt op het pedaal tot hij druk voelt en houd het pedaal vast , je draait de nippel weer los en weer vast , 2e persoon pompt weer tot druk enz.
Motor laten draaien dan gaat makkelijker .
de hoofdremcilinder heeft normaal maar een beperkt werkgebied , de cupjes in de hoofdremc. trap je dan verder , door slijtrand en vuil kunnen de cupjes beschadigd raken.

Klus geslaagd. Ik heb de truc met het hulpstuk niet gebruikt maar remleiding even met rubber dopje afgedicht. Het laten draaien van de motor hielp wel. Zonder draaiende motor kon ik niet ontluchten. Bijvullen van vloeistof lijkt niet eens nodig.

Bedankt voor de hulp!

Volgende klus: slot en olie(filter). Leuke nieuwe hobby!

J1980V 0

4 jaar

Bedankt voor de feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.