Ik heb een paar maanden geleden mijn airco pomp laten vervangen, sinds ik de auto terug heb ruik ik een hele benzine lucht.
Het betreft een golf v 1.8 v20 van '98.
De monteur die hem vervangen heeft is geweest en zegt dat hij er niets aan kan doen en niet weet wat het is.
daarna ben ik bij diverse garage's geweest , deze kunnen eveneens niets vinden, hij lekt niet maar je ruikt hem wel.
Als het warm weer is, is het erger als het koel is of het regent ruik je vrijwel niets.
Als ik mijn climatronic op de stand zet dat hij de lucht van buiten pakt ruik je het ook heel sterk, laat ik hem de lucht in de auto circuleren ruik ik het in de auto vrijwel niet.
Tevens heb ik een aantal maanden geleden de multiriem laten vervangen, deze piept nu bij de koude start en bij vochtig weer, als hij even draait houd het op.
heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.
ik hoor het wel , groeten marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slang los die van de tank naar de koolabsorptiepotjes onder de luchtfilterdoos loopt. (ik ben er niet 100% zeker van of de koolpotjes bij dit type hier zitten, maar meestal is dit bij vw wel de inbouwpositie) Doel van deze potjes is de benzinedamp absorberen, en bij bepaalde omstandigheden gaat er een klep open die de gecondenseerde damp de motor in leid. Als het goed is zit er in de buurt van je luchtfilterhuis een 8 mm slang met een elektrisch gestuurde klep, de slang komt van het inlaattracee af. De andere kant leid je naar de koolabsorptiepot.
Wat die riem aangaat, kun je het merk gates er op herkennen?? waarschijnlijk wel, haal maar een ander en kies dan voor conti-tech of origineel VW. Gates riemen zijn een ramp en een nieuwe zal snel weer gaan piepen.
Marcel,
ik rijd zelf ook een 1.8/20V, en ben een tijd op zoek geweest naar dit probleem.
Uiteindelijk toch gevonden:
Voor de carterontluchting loopt er een kunststof voorgevormde buis van onder uit het blok naar de aanzuigslang van het luchtfilter. Deze buis zit dus aan de voorzijde van het motorblok. Hij zit in het blok geschoven, en is vergendeld d.m.v. een haarspeldklem.
Het stuk wat in het blok valt is inwendig verstevigd met een metalen buisje. Precies daar waar dit verstevigingsbuisje stopt, en de kunststof buis verder gaat gaat hij kapot (scheuren).
Hierdoor ruik je de carter, wat erg lijkt op benzinelucht.
Gewoon deze buis vervangen door een nieuwe, en het probleem is opgelost.
Groet,
Frank
18 jaar
Frank, bij jouw probleem krijg je een storing in de motorcomputer doordat er lucht de motor in komt die de luchtmassamter niet gepasseerd is. (valse lucht)
Motor kan hierdoor in noodloop gaan ook, met merkbaar vermogensverlies en slecht oppakken als gevolg.
Harry,
dat dacht ik ook, maar is niet zo. Ik heb hem zelf uitgelezen met VAG-COM, maar geen storing ontdekt. Ook kwam in ieder geval mijn auto niet in noodloop, maar ja........dat kan natuurlijk wel, als de opening voor de valse lucht maar groot genoeg is.
Groet,
Frank
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar