close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Sissend geluid + groene vloeistof

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: ARL

Goedemiddag,

ik kom zojuist thuis aangereden, en stap uit de auto. Hoor ik een luid sissend geluid in de buurt van de radiateur. Ik open de motorkap, en zie ik op de koelvin allemaal groene vloeistof zitten. (zie foto) Verder hoorde ik een sissend geluid dat na verloop van tijd steeds minder werd, en uiteindelijk stopte (druk was dus schijnbaar weg) Nu is mijn koelvloeistof rood van kleur, dus dat is het niet. Ik zit te denken aan de aircopomp, zou dit kunnen? Er is vorig jaar juni een splinternieuwe pomp opgekomen (onder garantie) alleen toen hebben ze de droger niet vervangen volgens mij...

Ik hoop op een reactie!

groeten,

Jeroen

[url=http://img35.imageshack.us/i/imag0217u.j...][img]http://img35.imageshack.us/img35/574/ima...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Geplaatst door

vwgolf44 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan inderdaad een aircolek zijn. Het is alleen de vraag waar.
Het beste is het systeem leeg te (laten) halen en af te persen met stikstof.
De lekkage kan ook in de condensor zitten. ( steentje tegen aan gevlogen )

moderator 0
badge

13 jaar

oke! het is dus waarschijnlijk niet zo dat de hele pomp kapot is zeg maar?
Neem toch ook aan dat er sowieso nog garantie op zit? Is bij een erkende aircoreparateur gemaakt.

vwgolf44 0

13 jaar

Hoeft helemaal niet aan de pomp te liggen. Een aircosysteem bestaat uit meer onderdelen dan alleen de pomp. En als nu bv. de condensor lek is, zal dat echt niet onder garantie vallen. Die heeft niets met de pomp te maken.
Dus eerst maar eens laten uitzoeken waar het lek echt zit alvorens verkeerde conclusies te trekken.

moderator 0
badge

13 jaar

Het euvel is opgelost, het bleek dat een hogedrukslang kapot is gesneden door een koelvin!

Heb sinds deze week wel last van het volgende:

Als ik rem, dan komt er in het MFD te staan STOP! en je hoort de pieptoon, ook licht het lampje van de handrem kort op. Dit duurt 2 seconden en dan houdt alles op. Nu heb ik vorige week de gever van de hydraulische koppeling vervangen, en is het rempotje ook open geweest, en bijgevuld (omdat deze de koppeling ook voedt) Zou dit er mee te maken mee kunnen hebben?

vwgolf44 0

13 jaar

controleer het peil maar eens.

Highway 640
badge

13 jaar

Dat heb ik al gedaan.. die zit vol genoeg

vwgolf44 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.