Klant heeft regelmatig problemen dat de auto wel start, maar niet wil aanslaan.Uiteraard bij ons geen enkele keer voorgekomen.Heeft hem eens een weekend laten staan en toen bleek dat de akku niet 100% meer was en die hebben we vervangen.is een paar dagen goed geweest en toen weer een keer het zelfde probleem gehad. Motorcode is NZ en dit 1300 motortype zit ook in de Golf.
Op de gok een ontsteking vervangen vind ik geen optie, temeer hij met aanslepen direkt loopt.
Nog meer ideetjes??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk aan benzinepomprelais.
zitten er 2 bij de ruitenwissrmotor in de buurt in de watervangbak.
Als de behuizing van metaal is zijn ze nog nooit vervangen.
Nieuwe uitvoering is van kunstof
Bedankt Benny voor het meedenken.Gaan we even controleren.
is niet het electrische gedeelte van het contact?
Siem,
Heeft deze nog een carburateur of is het een injectie.
Hans
Is een injectie Hans.Electr. gedeelte contactslot hebben we ook aan zitten denken, maar probleem is dus dat hij het bij ons dus gewoon telkens doet.Rommelen met de sleutel, zoals met bv Passat bj 92 etc. wel voorkomt heeft geen enkele reaktie.
siem is het
opvoerpompje in de tank wel goed, als deze soms niet werkt, dan krijgt de pomp onder de auto geen brandstoftoegevoerd.....
Kan ook te lage spanning op regelapp zijn tijdens starten, kwam vaker voor bij golf 1.3 met nz motor. met 9.5 volt word het al kritiek maar startmotor start nog goed. denk om de stekkerverbindigen in waterbak en massakabeltje van relais naar accu
Jongens bedankt voor het meedenken.Met de scoop aan het meten geweest en toen bleek het bloksignaal van de hall-gever een afwijking te hebben.Met een universele moduul gemonteerd was het bloksignaal goed, alleen de gemiddelde waarde lag veel lager.We hebben toen een nieuwe originele moduul geplaatst echter daar kregen we dezelfde afwijking als eerst.Dat was het dus niet.Nu hebben we een ledtester aangesloten op de signaaldraad van de hall-gever en de klant heeft de auto weer meegenomen.Belde net op dat de auto hikte, afsloeg en niet weer aan de praat te krijgen was.Er kwam volgens haar ook geen knipersignaal op de ledtester tijdens het starten.
Auto opgehaald en inderdaad geen knipperende ledtester tijdens starten.De spanning op de Hall-gever was 10,8 volt en de massa was ook aanwezig.Na deze meting was er weer een knipperende ledtester en de auto startte weer.
Onze conclusie: nieuwe ontsteking.Of kan er nog een andere oorzaak zijn???
hallgever is defect, deze is als universeel verkrijgbaar. kost ongeveer 77,00 bruto ex.
Dankje Caddy.We hebben met jouw tip een losse Hall-gever gekocht en sinds die erin zit geen problemen meer.
Los hiervan: het bloksignaal van die Hall-gever heeft nog steeds die afwijking (buigt aan de rechterkant iets naar beneden af).Heeft iemand daar ervaring mee, want ik dacht altijd een echt BLOK-Signaal te moeten krijgen, maar deze blijft dus die afwijking vertonen behalve als er een universele ontstekingsversterker wordt gemonteerd.
Dit kan te maken hebben met vuile en slechte bekabeling. De parasitaire capaciteit van de kabels is dan wat groter waardoor de blokgolf een beetje afgerond wordt. Kan ook zijn dat de onstekingsmoduul niet helemaal goed is.
Hoe ziet het signaal eruit als de voeding op de hallgever is aangesloten en de pulsuitgang los is? Dus dat je puur de hallgever meet? Waarschijnlijk is dat een stuk blokkiger.
Groeten,
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar