Volkswagen Bora: Slecht aanslaan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16V

hey,

De bora van mn Pa heeft kuren, vaak slecht aanslaan. Ca 2 min nodig (en constand 30 sec doorstarten, gepaart met ernome zwarte rook.), om te kunnen aanslaan. motor lijkt dan op Ca 200Rpm te draaien. En nog steeds met veel heel vee lzwarte rook, buurman vroeg of het een oude diesel was....


Probleem is wel, hij doet het af en toe, en als ik er bij ben is het starten lopen, het was net dan een keer raak :)

Geen foutcodes aanwezig.


Wat moet de weerstands waarde van de temp sensor ongeveer zijn bij koude motor? heb zo een vermoede dat deze de oorzaak is. Accu is ook in orde.


Edit:


voor de liefhebbers, eerste eigenaar ca 110.000 Km op de teller.

Renaultmonteurtje

Geplaatst door Renaultmonteurtje (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou eerst eens hat gasklephuis reinigen en in basisistand zetten..

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

even na gevraagt, was in Juli 2008 gebeurt. lijkt me sterk dat het na zo korte periode weer gebeurt.

daar voor was het ook al. dealer kon toen niks vinden.

Siem Bijman (150) PRO, 14 jaar geleden

Als ie slecht start, is dat met koude motor of ook wel met een warme motor?

Temp. signaal met koude motor denk ik iets van 3,5 Volt afhankelijk van de buitentemperatuur en met warme motor denk ik iets van 0,5 a 1 Volt.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

temp verschilt, ene keer is het met de auto parkeren, even snel een boodschap en dan is het raak, andere keer na 2 uur of na 8 of 24 (en alles wat er tussen zit), weersomstandigheden maken ook niet uit.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Denk dat je het moet zoeken in de krukassensor,dat kwam nog wel eens voor bij deze blokken,en heel af en toe een defecte nokkenassensor,maar dan slaat hij veel sneller aan.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

weerstand waarde ongeveer 380Ohm ? en als ik mn multi meter aansluit op Vac, dan ongeveer 5V ?

DDT (0) PRO, 14 jaar geleden

Weerstandswaarde van sensor bij 80 graden 300 tot 370 ohm.

Signaalspanning bij 80 graden en aangesloten stekker 0,5 tot 0,6 volt.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

ok dank.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

BDP sensor vervangen, nu maar afwachten (hij doet/deed het niet altijd).

marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden

Gekke opmerking: bougies nog ok? Deze auto vraagt om de 60.000km verse bougies maar vaak is dat wel eens te ver gegrepen.
Wat Ricky bedoeld is dat een vw wél kan aanslaan met een defecte nokkenas sensor maar dat het starten langer duurt.
Je zou hem met een tester kunnen meten of met een led lampje. Het is een hall sensor. Dus ook spanning en massa. Stekker schoon?
gr marcel

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=marcel7031]Wat Ricky bedoeld is dat een vw wél kan aanslaan met een defecte nokkenas sensor maar dat het starten langer duurt.[/quote]
Precies,heb wel eens gehad dat je de 1e keer kon doorstarten wat je wil en niet aanslaan,maar contact uit en weer starten en toen wel gelijk aanslaan.Bleek aan defecte nokkenassensor te zijn.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

@ richard, nee als je wou start sloeg hij niet, wacht je even dan wou hij nog niet aanslaan, je moest (nog niet weer gebeurt...), echt soms 2min door starten ....

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

probleem is er nog :(, trouwens als de nokkenas sensor defect is hoort er toch een foutcode te zijn op geslagen ? Vandaag nog ff laten uitlezen bij de dealer, geen foutcodes :/... (heb er bij gestaan)>

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee,9 van de 10x geen foutmelding als hij stuk is.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

OK, ga er 1 bestellen.

de Dokter (0), 14 jaar geleden

En monteurtje,

al opgelost?.....

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

beetje laat, wou het even afwachten. wel een stuk beter maar doet het af en toe nog. Waarschijnlijk maar verkopen =)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Tis weer raak ....

Probleem doet zich voor na 1 a 2 uur afkoelen, als je dan start gaat de motor wel goed rond, maar slaat niet aan, er is wel brandstof inspuiting (stinkt naar benzine), slaat hij aan (meestal na een paar min starten) dan draait hij op ca 400 PRM, net voldoende om niet af te slaan. Motor heeft GEEN reactie op het gaspedaal, als je de motor even laat lopen klimt hij langzaam op naar de 1000. Vanavond kwam op het display

Generator Werkstad, en tijdens het starten stond er STOP

laad spanning en stroom gecontroleerd, beide correct in orde.

ERwin_jah (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat er nu wel storing inzit wederom late uitlezen greetz

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

FF langs de dealer geweest :

P0560 System Voltage Malfunction
P0561 System Voltage Unstable

de Dokter (0), 14 jaar geleden

foutcode: 16944 P0560
nl Systeemspanning onjuist signaal
du System Voltage Malfunction
en Spannungsversorgung unplausibles Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Bedrading of aansluitingen
Accu
Zekering
Relais van motorregeling

foutcode: 16945 P0561
nl Systeemspanning onstabiel
du System Voltage Unstable
en Spannungsversorgung instabil
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Bedrading of aansluitingen
Accu
Zekering
Relais van motorregeling

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok, waar zit het relais van de motor regeling ?

alexander242 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat ie geen relais heeft. Weet de motorcode niet (werk bij seat/skoda), maar deze hebben allemaal geen voedingrelais( 1.6 16V). Zal bij deze foutcode niet te lang stil staan. Heb je al de koelvloeistoftemp. sensor vervangen? Het wil weleens gebeuren dat deze gewoon een verkeerde warde aan geeft. Had er deze week er ook nog één. Gaf -13 graden aan terwijl ie zo 40 graden aan had moeten geven. Dan verzuipt ie simpelweg gewoon.

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat die wel een relais heeft

J363 - stroomvoorzieningsrelais voor Simos-regelapparaat, in behuizing in motorruimte links (herkenningsnummer 429)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Alexander, ik he de sensor door gemeten met de hier geplaatste gevens:

Weerstandswaarde van sensor bij 80 graden 300 tot 370 ohm.

Signaalspanning bij 80 graden en aangesloten stekker 0,5 tot 0,6 volt.

Is ook bekeken in de meet waarde blokken ( een hitte camera er naast ter controle, gaf perfect aan).


Tiguan ik zal eens kijken.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Relais werkt ook correct. Auito gaat morgen naar dealer, gaan ze eens met de testkast er aan starten (hopen dat het gebeurt.). Meschien vinden ze wel wat.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Auto heeft het natuurlijk niet gedaan :S...

Ze hebben wat stekkers ed na gelopen... nou maar afwachten :)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Auto doet het nog steeds goed...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.