auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Slecht aanslaan met koude motor

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Beste mensen, ik heb sind kort problemen met aanslaan van mijn golf. Dit is alleen het geval als ik hem in de ochtend start. De rest van de dag doet hij het prima. In de ochtend moet ik zeker 5 à 6 keer lang doorstarten voordat hij aanslaat.
Gloeistiften en brandstoffilter heb ik reeds vervangen en verder zitten er geen foutcodes in. Brandstofleidingen zijn ook nagekeken.

Het is een 1.9 TDI met bxf motor.

Wie kan mij hiermee helpen?

Geplaatst door

drago (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Werkt de pomp in de tank wel? Komt er brandstof vanuit de tank naar de motor? Gloeiers zijn vervangen maar gloeien ze wel? Geeft de temperatuursensor wel de juiste waarde? Wat heb je nog meer getest/vervangen?

ricky 10
badge

12 jaar

Pomp in de tank werk wel, indien ik contact aanzet komt er brand stof naar de brandstoffilter. Temperatuur sensor geeft de juiste waarde, dit is gecontroleerd met vag com. In koude toestand krijg ook een plus signaal op de bedrading van de gloeistiften. Als de auto warm is en ik controleer dit, dan krijg ik geen plus signaal op de bekabeling van de stiften.

Tandempomp vertoont van buitenaf geen lekkage sporen.

Zou het kunnen zijn dat ik een lekkende verstuiver heb? Hoe zou ik dit kunnen controleren? Misschien kleppendeksel eraf halen en dan starten en kijken of er lekkage is?

drago 0

12 jaar

Lekkende verstuiver zou idd kunnen maar dan heb je meestal ook naar 1 of 2 uur problemen omdat dan de raildruk (wat nu is de kop zit) wegvalt en is lastig te meten, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig.
Om uit te sluiten dat het niet aan de gloeiers ligt zou je met een amperetang de stroom moeten meten wat er door de draden gaat (dus meten voor de 4 gloeiers), deze moet minimaal 40-50 ampere zijn.
Hoe klinkt hij met die koude start? Wil hij wel gelijk aanslaan maar gaat net niet of wil hij paar seconden lang helemaal geen teken van leven geven en dan aanslaan of wil hij elke keer wel aanslaan maar net niet?
Film het eens en zet op Youtube.

ricky 10
badge

12 jaar

Hij wil in de ochtend totaal niet aanslaan en ineens na 4 a 5 keer (10-15 sec) doorstarten slaat hij aan . Ik zal het morgenochtend filmen.
Eenmaal aangeslagen loopt hij direct prima, de hele dag door. Hij houd niet in en vermogens verlies heb ik ook niet.

drago 0

12 jaar

Zou het eventueel aan het voorgloeisysteem of relais kunnen liggen?
Waar kan ik deze vinden?

drago 0

12 jaar

Even een update.
Gisteren middag heb ik een sterkere accu erin geplaatst en vanochtend sloeg de auto in 1 keer aan. Waarschijnlijk was de accu te zwak om de startmotor goed rond te kunnen draaien en genoeg brandstof in de pomp te laten komen.

Tot zover dus opgelost. Morgen ochtend effe kijken of hij ook normaal aanslaat.

Bedankt voor je hulp tot zover Ricky.

drago 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.