Volkswagen Golf IV: Slecht lopen en reageren op gas V5 motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGZ

Ik plaats hier het bericht maar omdat het een vw motor is.
Het betreft nl een seat.
Motor is een AGZ 10v V5
Stationair loopt ie erg onregelmatig, komt slecht op toeren en houd in.
Storing code van lmm zat er in, deze is vervangen door een nwe, tezamen met bougies.
Ketting rammelt volgens mij niet, staat ook strak en staat op tijd.
Dit gecontroleerd dm krukaspoelie op tijd te zetten en een plaat achter de nokkenassen gelegd.
Er komen ook geen storing codes weer terug.

Heeft er iemand een suggestie op tio voor mij??

Als je onbelast gas geeft is het net alsof hij soms een cil mist.

Postie

Geplaatst door Postie (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Goed op luchtlekkage gecontrloleerd??

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat rene aangeeft, de kunstofspruitstuk van de inlaat is gevoelig voor te strak aantrekken van de bouten, geeft gegarandeerd lekkage. Een typisch klusje voor de momentsleutel....

Verder kun je de gasklep schoonmaken en calibreren. Kijk ook met de scoop of je ontsteking op alle cilinders krijgt. Vermogenseindtrap zeker bij de dwarsgebouwde V5 durft door hitte nog wel eens stuk te gaan. Lekkage uitlaatflens voor katalysator is ook berucht, beinvloed de lamdameting. Ook middels compressietest even vaststellen of dit op alle cilinders wel in orde is.

Heb je een originele of Bosch luchtmassameter?? Je zou de 1e zijn die een vw benzinemotor met een andere dan origineel gemonteerde luchtmassameter goed lopend krijgt. De karakterestiek van het instrument is heel belangrijk.


Succes, als je meer wilt weten hoor ik het wel, kan deze motoren dromen.

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Compressie is gemeten, is voor alle 5 cil hetzelde, ongeveer 15 bar.
Heb geen orginele lmm gemonteerd, bij onderdelen leverancier weg
Hoe kan ik die vermogens eindtrap goed controleren?
Gasklep al opnieuw ingeleerd, geen verschil.
Heb het inlaatspruitstuk er afgehad, voor demontage kleppendeksel, om timing te controleren, maar voor die tijd liep ie ook al beroerd.
Bedankt voor het meedenken

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je nu een pierburg er in zitten? Dan is dit je probleem, bij diesels gaat dat prima, bij benzine's gaat het volgens de lijst van pierburg wel maar de praktijk wijst anders uit. (inhouden, verslikken, stoten en vermogen te kort)

Zit er toevallig nog een K&N luchtfilter in, deze gelijk voor papier vervangen. (de olie op het K&N sloopt je LMM)

Als het een bosch exemplaar is is deze wel goed, die werden door vw ook gemonteerd.
vw dealer heeft deze LMM's in ruilprogramma voor een goeie 100€ (oude inleveren) Bosch service kent ook zo'n systeem, prijs maakt niet veel uit.

Eindtrap controleer je met de scoop, er is zo 123 geen eenvoudige testmethode voor handen.

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Orginele lmm gemonteerd, versnellen en inhouden is nu goed, alleen loopt ie stationair nog erg onregelmatig..

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Leerwaarde's wissen, gasklep nogmaals kalibreren en gaan rijden; zou het in combinatie met de nieuwe LMM best eens helemaal goed kunnen komen.

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoe wis ik de leerwaardes precies, klep inleren lukt wel met vag-com

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

01 10 00

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.