Volkswagen 0: Slecht starten/perfect lopen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: ABF 2.0-16V.

Dag heren,

waar moet ik het zoeken???Auto loopt als een trein/zonnetje maar ik krijg hem amper gestart.Hij slaat met veel pijn en moeite aan, blijft vervolgens heel laag stationair lopen en krijgt dan na 10 a 15 seconden een opleving en gaat dan stationair goed lopen. Ik heb geen probleem met lopen dat gaat perfect. Iedere X als de auto wordt weggezet en hij weer gestart wordt heb ik dit probleem, ook als hij warm is.Alleen als er minder dan 2 minuten tussenzit [uit/aan] is er geen probleem. Ook de koude start s'morgens is shit.
De vlg.dingen heb ik zelf al vervangen/getest.Koelwatersensor=ok
Bobine/bougies/rotor/verdelerkap=vervangen.
Bedrading=gechecked op breuk etc.
Luchtfilter=ok.
Lijkt mij dat er ergens een klep ofzo niet doet wat ie zou moeten doen.
Maar welke en waar zit ie????
Auto ruikt ook ontzettend naar benz., lijkt wel of ie verzuipt....komt uit de uitlaat [gelukkig]

Laat jullie suggesties maar horen,

BVD.,

Hans Barten

Toledo GT

Geplaatst door Toledo GT (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

u-l-f-t (0), 17 jaar geleden

hallo start de auto op lpg of op benz.? en als je de auto nu weg zet op benz. en laat hem een dag staan hoe is het dan? heb je ook al een 4 gas meting gegaan? tot horens Mvg Gerrit

Toledo GT (0), 17 jaar geleden

Dag Gerrit,

de auto start [nou dus ff slecht] op benzine. Heb de spanning al van de verdamper afgehaald om te kijken of dat verschil maakt, dat ie niet gas en benzine krijgt bij de start.Maakte geen verschil. Dat ie zo stinkt naar benzine als ie eenmaal aanslaat komt vlg.mij door de benzine die wel aanwezig is op het moment dat ik hem start maar er dan pas uitkomt als ie eenmaal aanslaat.Vonk is ook goed.....wat kan het dan wezen.....zal wel een of ander klepje ofzo wezen maar welke?????

Bedankt voor het meedenken....en nee....geen 4 gas meting laten doen...uitlezen is ook geen optie omdat de stekkertjes voor het uitlezen niet aanwezig zijn

Groeten,

Hans

dremmen005 (0), 17 jaar geleden

Vacuumslangetjes die niet goed zijn? misschien dat in 1995 nog (veel) auto's een koudstartregeling op vacuüm hadden, die zorgden voor vervroeging/verlating van de ontsteking (mits deze niet geheel elektronisch was). als die slangen slecht zijn (poreus, lek), kan het zijn dat de ontsteking niet goed functioneert.
Kwestie van betreffende slangetjes vervangen, kost hooguit €5 dan.

Toledo GT (0), 17 jaar geleden

Dag Dremmen,

bedankt voor je reactie....zal ff proberen na te gaan of de koudestartregeling via vacuum loopt....zal alle slangetjes ff nalopen om te checken of ze blazen of een vacuum zuigen.
Loopt er wel 1 naar de ECU [computer] maar regelt die de choke????? Check ik wel...zou het prettig vinden als iemand mij kan vertellen welke unit/onderdeel de choke regelt...komt er misschien nu wel van

Bedankt,

Hans

Toledo GT (0), 17 jaar geleden

Yesssss hebbes,

klep [schuif] die de lucht toevoer regelt tijdens het starten werkt niet meer....of ie nou open blijft staan of juist niet open gaat bij het starten weet ik niet maar mijn probleem is verholpen. Voor eenieder met een dergelijk probleem; als je de motorkap los maakt zit er gelijk vooraan een kap waar je buigiekabels doorheen gelieid worden [vast met 3 inbusbouten] Schroef deze er maar af...vervolgens zie je een zwart kapje zitten met aan de achterzijde 2 kruisschroeven.....ook eraf, zit een slang\pijp aan die naar je aanzuigbuis gaat achter aan je luchtfilter buis. Als je het kapje eraf hebt en de onderkant bekijkt zie je een ronde schijf met 3 aansluitingen te weten; 1X18 mm.slang van je carterventilatie....1X18mm. slang die overloopt in pvc pijp en 1X klein vacuum slangetje wat van de onderkant van de unit ernaast afkomt. Als je het probleem wil verhelpen kun je dit slangetje afstoppen [naar beide zijdes afdichten anders gaat ie heel hoog stationair lopen] beter is om daarna het nr. van de kapotte schijf op te schrijven en te bestellen bij de dealer. Gaan vaak kapot...waarschijnlijk door olie vanuit het carter wat mee omhoog gaat naar deze schijf...ook als je auto niet lekker strak stationair loopt of moeilijk wegkomt bij een stoplicht moet je deze klep vervangen.....scheelt stukken...ook je Co wordt hierdoor enigsinds beinvloed...leuk om te weten als je naar de apk geweest bent en daar een probleem mee hebt

Bedankt iedereen voor de reacties, ook uit de Seat rubriek,

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.