close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 3 1.9 TDi 1Z motor: Slingeren van de krukas poeli

Bouwjaar: 1995

Krukaspoeli slingert, is reeds eerder een nieuwe poeli gemonteerd, bij demontage van de huidige poeli blijkt het krukas oppervlak waar de poeli tegenaan komt zeer beschadigd te zijn, wie weet een oplossing hiervoor zonder dat de krukas gedemonteerd hoeft te worden om dit vlak te krijgen ??

Geplaatst door

jos joersen (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik kan de reparatie wel voor je regelen,een maat van me heeft een afdoende manier bedacht om er voorgoed vanaf te zijn.
Voor meer info kun je bellen op nummer 0651271950.

Groeten,
Jos.

jos-br 0
badge

20 jaar

Er is een speciaal frees-setje voor om de krukas vlak de krijgen

R.arkes 0
badge

20 jaar

Er is een freesje te krijgen om de krukas weer vlak te maken,dit kun je kopen bij ROY`S special tools in dedemsvaart dacht ik Gr JAN

jan5036 0
badge

20 jaar

Ook een nieuwe centrale bout monteren, deze is gemodificeerd en dient ten alle tijde bij demontage vervangen te worden. (ze breken wel eens af en de chaos aan je kleppen is niet te overzien, de distributieriem loopt er n.l. dan ook vanaf)

succes

audia4 0
badge

20 jaar

ahaa dat kan dus deftig gemaakt worden, ik heb voirig jaar hetzelfde probleem gehaden mijn vw garage had mij toen meegedeeld dat ze dat enkel kunnen oplossen door een nieuwe krukas te plaatsen wat mij rond de 40 000 bef zou gekost hebben. starffe manne alles doen om meer geld te laten binnen komen

kdy667 0

20 jaar

Ik heb nu een T4 met 1z motor binnen met hetzelfde probleem,
krukas-einde gevlakt met zoetvijl, echter na montage van alles(met nieuwe poelie en krukasbout, slingert de V-snaarpoelie ook als motor loopt. Wil dus eigenlijk ook het krukas-einde vlakken met frees, echter ik vraag me af hoe het zit met de spie-diepte ingeval er bijvoorbeeld een milimeter afgaat. Of zijn hier shims voor? Wat zijn de ervaringen hiermee?
M.vr.gr. Ronald.

a.s.r. 0
badge

20 jaar

Vijlen werkt niet , en met frezen praat je over tienden van millimeters , tenzij een of andere handige koekebakker er met een slijptol of zo aangezeten heeft en er millimeters af heeft gehaald. Dan wordt je riem opgevreten aan 1 kant en heb je een probleem. Shims zijn er NIET !! Wij Frezen er tientallen per jaar en als er niet aan gerommeld is komt het altijd goed.......

pittzz9135 0

20 jaar

Bedankt voor alle berichten, een motoren revisie bedrijf in de buurt heeft dit klusje geklaard voor 65,00 (ik moest de auto aanleveren zonder riem etc, later ook weer alles monteren), ging 100 %, poeli draait weer mooi rond.

jos joersen 0
badge

20 jaar

Welk revisiebedrijf was dat als ik vragen mag??

pittzz9135 0

20 jaar

en was dat incl. tandwiel en bout monteren ??

pittzz9135 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.