Hoi...
Als de tuimelaars van de pompverstuivers helemaal omhoog stonden dan zat er speling tussen de afstelbout en de verstuiver. Ik kon de tuimelaars dan ietsje met de hand op en neer bewegen. Ik heb de tuimelaars afgesteld door op het laagste punt de stelbout in te draaien tot deze stevige weerstand voelde en heb de bouten hierna een halve slag teruggedraaid en geborgd opnieuw.
Er is nu geen enkele speling meer als de tuimelaars op hun hoogste punt staan....
Ik wilde toch even vragen voor de zekerheid of dit de bedoeling is...dus dat de speling geheel weg is nu.
m.vr.gr
Karthur8
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zoals jij het zegt dat is de juiste manier om ze af te stellen maar het is raar dat er speling op zit dus dat kan komen door slijtage (wat ik nog niet heb gezien op deze delen) of dat iemand anders eraan heeft gezeten en ze niet juist heeft afgesteld in het verleden oid.
Oke...bedankt Ricky.
Er behoort dus geen speling te zijn tussen de afstelbout van de tuimelaar en de aanslag van de verstuiver. Dan zal het wel goed zijn zo dus. Ik heb nog een vraag Ricky : Bij éen van de verstuivers is de bus kapot welke zich binnenin/achter de 'dikke' veer bevindt....en waar het 'aanslaghoedje' .. zal ik het maar noemen ....zijdelings, zo te zien, ingeschoven wordt om het e.e.a op zijn plaats te houden denk ik. De auto heeft er wel altijd gewoon mee gereden en dit heeft tot dusver geen probleem opgeleverd. Misschien is de bus enkel belangrijk om de veer op spanning te houden bij het losnemen van de tuimelaar en dat zo lang de tuimelaar maar bevestigd zit en de veer met afstelbout op spanning houdt dit geen probleem opleveren zal. Maar dit vermoed ik slechts omdat de motor er dus gewoon op loopt. Kan de veer hierdoor los komen of niet?
9 jaar
Dan zou je eigenlijk even een foto moeten plaatsen wat je precies bedoeld. Je bedoeld dat als je de tuimelas zou verwijderen dat dan de veer de eraf zou schieten? Zo ja dan hoort dat niet in ieder geval. Of bedoel je dat tonnetje die tussen verstuiver en tuimelaar zit? Die hoort los te zijn en kan je er zo vanaf pakken.
Ik had op youtube ook gezien dat de veer er los opzit maar bij deze verstuivers zit deze vast. Er zijn 2 types heb ik begrepen en wellicht zit bij het type wat ik hier heb de veer niet los er op. Hier onder een foto van de 2 types ( ik heb hier het type met de langere druktaats aande bovenzijde)en een tekening waarop de rode pijl aangeeft wat er afgebroken is. Ik denk dat jij dit tonnetje bedoelt ook Ricky...Bij deze verstuivers zit de onderkant van het tonnetje aan de huls vast er onder en deze huls is kapot zodat het tonnetje er niet meer aan vast zit. Er zit een soort velsrand aan de huls waar het tonnetje zijdelings ingeschoven zit en hierdoor vast aan deze huls zit.Maar de motor loopt er wel gewoon op vooralsnog.
9 jaar
Ja dus eigenlijk kan het geen kant op ondanks dat hij gebroken is maar op z'n plek wordt gehouden door de opgesloten ruimte tussen verstuiver en tuimelaar zeg maar.
Is dit ook dezelfde verstuiver waarvan je de speling hebt opgelost? Zo ja dan moet je er wel wat aan gaan doen ondanks dat hij er goed op loopt.
Blijft toch lastig te zeggen van achter de pc, zoiets moet je in et echt zien om er echt wat van te kunnen zeggen maar iets wat gebroken is is natuurlijk nooit goed, zou denk als ik jou was toch gaan denken aan een goede verstuiver.
Er was een misfire op cilinder 4 vandaar dat ik de boel uit elkaar heb gehaald. ( de kabel is vervangen ook ) Ik heb de verstuiver er uit gehaald van cilinder 4 en schoongemaakt en van nieuwe pakkingen etc. voorzien . Mij viel toen op dat er op de tuimelaars speling zat...en ik vond een paar stukjes ijzer welke ik kon herkennen als stukjes van de huls. En het bleken stukjes van de huls van de versdtuivcer in cilinder 1 te zijn. Deze had geen foutcode gegenereerd en nadat ik de boel weer in elkaar heb gezet rijdt de auto nu ook prima. Maar ik ga de verstuiver er toch maar uithalen en waarschijnlijk een andere halen. Ik ga de pakkingen van de andere verstuivers ook gelijk vernieuwen en de motor op één of andere manier doorspeoeln i.v.m de stukjes ijzer. Als de versdtuivver er uit is kan ik goed zien of ik alle stukjes heb welke er ontbreken en zo niet dan zal de rest zich ergens in de motor bevinden en zal ik deze er toch uit moeten krijgen. Dus wellicht de pan er af , filter etc.. Ik zal echter een foto maken van de verstuiver 'zijn' schade om het duidelijker te laten zijn wat ik bedoel Ricky.
gegroet,
Karthur8
9 jaar
Oke is goed.
Ja als je echt bovenin geen resten metaal meer vind dan ligt het hoogstwaarschijnlijk in de carterpan en dan idd wel zaak om iig voor de zekerheid de pan de verwijderen en hopen dat je wat vind.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar