Hallo Forummer,
Er is een Golf 4 binnengekomen met gekraak tijdens sturen/veren.
De rubbers van de onderste draagarmen(de verticale) waren helemaal op dus er steken nu nieuwe draagarmen in.
Het geluid is al vele minder maar nog niet helemaal weg.
Ik zag dat als de auto van de grond stond de veerpoten verticale speling hebben in de toplager/rubber.
Aan de 1e kant een halve centimeter aan de andere kant iets minder.
Zo te zien bij de leverancier zitten hier rubbers in.
Is dit een overmatige slijtage van deze rubbers of het lager of dient er standaard (beperkte) speling op te zitten als er geen gewicht op rust?
Graag info,
Danku wel
Ruben Bauwens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De bovenzijde van die veerpootlagers is van rubber en is konisch. Hierop rust de auto. Het lijkt er op dat door het gewicht dit rubber a.h.w. in elkaar gedrukt wordt en dan onstaat er ruimte wanneer de auto uit de veren wordt gehaald. Vervang je de veerpootlagers, is de opwaartse speling weg maar over 'n jaar is het weer terug. De speling zit (bijna) nooit in het lager zelf.
Heb al wel andere autp's gezien, meen de Twingo, waar wel 2 -3 cm. opwaartse speling in zit en gewoon zo hoort.
het gekraak zit vermoedelijk in de stabilisatorstang. Vw heeft verschillende versies van de stabilisatorstang, het oude type heeft nog extra busjes om de stang waar het rubber dan weer overheen zit. Check deze rubbers eens, vaak is dit het probleem bij sturen/gekraak
12 jaar
Danku wel beide!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar