Volkswagen Golf: starten golf cabrio III na een winterstop

Bouwjaar: 2005

Golf heeft starte verwel direct. Na ca. 30 tellen begon die te stotteren en sloeg toen af. (motor: 1,8 90pk, type ABS)

Zet je hem op contact, dan hoor je de benz. pomp een paartellen draaien. Het relais (linksboven in zekeringen kast) schakeld de pomp dan weer af.

1) Kan dit door de startblokkering of het alarm gebeuren?
Gevoelsmatig is de brandstof toevoer weg.
2) Draait bij startblokkering van VW de startmotor wel rond?
3) Blokkeert een alarm ook het monopoint ventieltje?




GKJ

Geplaatst door GKJ (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

LERE (0) PRO, 18 jaar geleden

meschien blijft de injector vast geplakt zitten,zacht tikje met achterkant schoefendraaier wil wel eens helpen.

groetjes lere

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Kunt ook checken of je aansturing op de injector krijgt; draad er af, LED testlampje aansluiten en starten, de LED moet dan gaan knipperen. Geen aansturing kan duiden op een probleem met de hallgever. Je hebt dan overigens ook geen vonken op de bougies.

Volgende check, brandstofleidingen loshalen bij de inspuitunit, leidingen in een fles hangen en 2e persoon het contact aan laten zetten. De benzine moet er met flinke druk uit spuiten!!!
Staat ie te pissen kan het zijn dat het filter verstopt zit. Deze hangt onder de auto bij de achteras, aan de linker kant.

Dat het brandstofpomprelais afschakelt na een paar seconden is overigens normaal, als er gestart wordt moet hij weer bijkomen.

GKJ (0), 18 jaar geleden

Hij doet het weer. Lere en Harry bedankt voor de opmerkingen.

Heb de injector stekker los gehaald en tijdens starten op de middelste twee pennen (van 4 stuks) de ledtester aangesloten.
De led knipperde, dus aansturing injector.

Echter motor starte direct en liep een paar tellen op de restbenzine die blijkbaar toch nog ergens aanwezig was.

Vervolgens stekker aansluiten en starten lopen en blijven lopen.

Waarschijnlijk toch een vuilte of plakken zoals LERE opmerkte. En in mijn geval te veel benzine ingespoten waardoor die verzoop.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Zou er ffe voor de zekerheid een busje professionele injectiereiniger (dus van de automateriaalzaak, niet van de pomp of halfrods) in gooien, die voorkomt dit probleem in de toekomst. Heeft n.l. te maken met vergommen van benzine.....Vooraf wel even het filter wisselen, want anders los alles wat in het filter zit op en kan weer ellende geven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.