WIE ?
heeft er een antwoord voor .
Ik heb n.m. in mijn Golf 1.4 benz 2003 mij EGR klep laten vervangen na een spontane uitval van de motor.
voor die tijd was er niets aan de hand met de motor en dashboard signalering .
Na de reparatie blijft het signaal Motormanagement branden , na 3 maal uitgelezen te zijn bij de garage verschijnt er de code ( zegt hij)
onverklaarbare storing !
Nu bij mijn APK 3 dagen geleden heeft een andere garage het weer uitgelezen , en geeft een code .. Benzine (BCA-Motronic-MT/AT ... DTC 17852 - ERG klep:onaannemelijk signaal - Permanent .. aan !
Management is ook uitgelezen bij VAG-Audi/VW garage Duitsland (storing code vergeten) .
Nu heb ik al van deze week 3 maal van andere gehoord dat die hetzelfde euvel hadden/hebben dat, na een reparatie het signaal niet uitgaat of gaat uit en/of komt later weer terug .... nu is de vraag RARA wat kan dat voor een oorzaak hebben.?
Van een ander 2e persoon gehoord.
'' Enige minpunt is dat het lampje op het dashboard niet meer uit gaat zoals te zien is op de foto's dat komt doordat de lambasonde ooit kapot was gegaan. Die is toen vervangen maar het lampje ging nooit meer uit. Hij is wel gemaakt dus er is niks stuk.
Wie o wie heeft een idee?
grt
Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan maar nogmaals uitlezen.Deze keer de codes onthouden incl omschrijving. Wel met VCDS uitlezen(liefst VW dealer).Van gehoord hebben, hebben wij op het forum niet veel aan.
De uitkomst hier posten. Dan pas is enig zinnig antwoord/advies te geven.
Als na een reparatie het Motormanagement lampje blijft branden, dan is de auto niet goed gerepareerd.
Soms komt dat door het gebruik van imitatie onderdelen.
Voyager:
Er staat bij welke klacht de andere persoon had .... ook na het gerepareerd zijn ... lampje brand . N.M.I. is het om het even waardoor het brand , het gaat er mij om .. voor die tijd GEEN signaal en na de reparatie na de lambda sonde vernieuw WEL signaal wat niet meer uitgaat . Zou het dan zo zijn dat een ieder die iets laat repareren een alternatieve onderdeel heeft ontvangen ?
7 jaar
Oldford :
Dank voor het antwoord , Hij is getest / uitgelezen bij een VAG Dealer en een Citroen /Peugeot Dealer ( zie code) , en 3 maal bij de garage waar hij is gerepareerd .... lampje gaat uit en na verloop van tijd brand het weer .??
Alex
7 jaar
Een bijkomende oorzak kan zijn dan de garage die gerepareerd heeft geen goede uitleesapparatuur voor VW heeft.
Volgens je verhaal kwam de man pas na 3x uitlezen met het verhaal van een onverklaarbare storing.
De garage die de APK deed had in ieder geval betere apparatuur, die wel de VW foutcode kon uitlezen.
Als je wilt repareren en je geen foutcodes kunt uitlezen, dan wordt het een wilde gok wat je gaat doen.
Helemaal als je kennelijk geen zin of kennis hebt om uit te zoeken wat die uitgelezen storing nu echt betekent.
oldford ,
Ik ga er weer mee terug naar de reparateur , met de bevinding van de VAG garage , en kijken wat hij mede te delen heeft, als ikm de bevinding van storing onder zijn neus legt. Kijk de auto rijd nu goed start goed etc , maar bij verkoop is het wel erg vervelend .
We gaan het zien en ik laat het weten .. dank je wel
Alex
7 jaar
Naar mijn idee gewoon niet goed ingeleerd in die garage (klep moet in basisstand worden gezet met de uitleeskast) of er is iets met de bedrading oid
Probleem niet opgelost .... maar we gaan er mee door , sluit nu even het vragen uurtje !
Allen bij voorbaat dank voor respons .
Grt Alexks
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar