Zowel bij het insturen naar links en bij het terug sturen hapert het stuur even. Wanneer ik het stuur helemaal naar rechts draai lijkt wel of hij dan zwaarder gaat sturen.
Er zit geen stuurbekrachtiging op.
Verder geen enkele bijgeluiden en stuurt verder prima rechtdoor. Wie weet wat de oorzaak is, en is dit eventueel zelf te repareren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toplagers van de veerpoten controleren op gangbaarheid. De veer moet soepel meedraaien als je het stuur verdraait. Als dit rot is krijg je ook dat ie gaat trekken als je door een kuil rijd.
Ik heb de veerpoten gedemonteerd, lagers, veerschotel, veer alles is in goede staat. Ook geen horizontale of verticale speling kunnen vinden in de wielen. Het stuur blijft haperen op een vast punt.
18 jaar
dan blijft het stuurhuis over............
Even naar de sloop eentje van een donor halen. Zijn zat te krijgen voor deze auto's
indd een sloop stuurhuis zal je de kop niet kosten.
zo vaak komt het niet voor, dus er zal nog al eens eentje in de magzijnen van de sloper liggen die hij voor een klein prijsje kwijt wil.
De kosten voor een stuurhuis, monteren en uitlijnen waren
¤ 125,- Zo kan ook een WAO-er auto blijven rijden. Harry en Arie bedankt voor jullie advies.
Gerard.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar