hallo
ik heb het volgende probleem als ik boven de 80 rij en ik rem dan begint mijn stuur
te trillen. nou heb ik mijn schijven,draagarmrubbers,stuurkogels,bijna alles wat er mee te maken zou kunnen hebben vervangen maar het probleem is nog steeds niet weg. ik kreeg laatst het advies van iemand die het zelfde probleem had om mijn motorsteunen te vervangen,maar eerlijk gezegd twijfel ik daar aan. dan zou ik het ook moeten merken met stationair draaien en volle toeren en met optrekken.heeft iemand ervaring met dit probleem?????????? alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dat altijd bij de snelheid boven 80 Km met remmen, of zijn de trillen ook voelbaar/zichtbaar onder 80km?
is dat met remmen of ook zonder te remmen voelbaar/zichtbaar in de stuur?
heeft de auto een keer schade gehad> een stoeprand genomen
wat voor banden/wiel maat zit onder de auto?
Komen de blokken wel goed vrij na het remmen?
M.a.w. zijn de klauwen goed gangbaar?
Geen slechtpassende lichtmetalen velgen gemonteerd?
16 jaar
velgen hebben er altijd onder gezeten (17inch). onder de 80 merk ik het wel maar veel minder. hoe hoger de snelheid hoe meer die trilt, dit is alleen bij het remmen. de auto rijdt voor de rest goed echt alleen tijdens het remmen! nogmaals bedankt
16 jaar
[quote=Golf 4 tdi]velgen hebben er altijd onder gezeten (17inch). onder de 80 merk ik het wel maar veel minder. hoe hoger de snelheid hoe meer die trilt, dit is alleen bij het remmen. de auto rijdt voor de rest goed echt alleen tijdens het remmen! nogmaals bedankt[/quote]
17 inch velgen horen standaard niet onder een Golfje.
Je bent niet de eerste die dankzij "sportvelgen" dit soort problemen ervaart.
We hebben ze in het verleden allemaal al wel voorbij zien komen:
verkeerde wielbouten, naaf niet goed schoon bij vervanging van remschijven, sportvelgen met een verkeerde diameter naafgat danwel verkeerde centreerringen, na het remmen met de voet het rempedaal ingetrapt houden, opspattend (regen)water tegen de hete schijven door de grotere openingen, met grof geweld aangedraaide wielmoeren/bouten zonder momentsleutel, etc.
Ritsel eens een paar originele stalen velgen en ga ff proefrijden. Check of er geen slingering in je schijven zit en of de blokken wel goed "loskomen" van je schijf.
16 jaar
Ik zal een andere set velgen proberen en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Als het probleem dan weg is weet je waar je het in moet zoeken.
16 jaar
Huh?
Sjaakie en Niels 1 en dezelfde persoon?
16 jaar
[quote=Santa]Huh?
Sjaakie en Niels 1 en dezelfde persoon?[/quote]
Nee, ik heb dit geprobeerd uit te zoeken aan de hand van IP adressen, maar zijn niet dezelfde.
Dus, heren.........leg eens uit?
[quote=Askie]Ik zal een andere set velgen proberen en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Als het probleem dan weg is weet je waar je het in moet zoeken.[/quote]
als je het woordje "zal"in "zou" veranderd is meteen duidelijk dat het idd niet om 2 dezelfde personen gaat
( zal wel het dialect zijn aldaar)
16 jaar
JA.........dat is het, bedankt Danny
das dan 10 euro onderzoekskosten hahaha
grtjs danny
16 jaar
trek het maar van je contributie af[img]http://img116.exs.cx/img116/1231/z7shyst...[/img]
dat ken je niet maken hans, contributie is contributie...daar kun je niet mee matsen....we gaan toch niet met 2 maten meten hehehehe
je boekt het maar af als onkosten uit de onderzoekkosten pot haha.
die velgen hebben er altijd al onder gezeten,het lijkt me sterk dat er zich nu opeens een probleem voor doet. zou het dan toch aan de motorsteun(en) liggen????
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar