auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Stuurhuis probleem bij Golf 4

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Heb hier een Golf IV staan waar een leiding van het stuurhuis naar de vleugelpomp lek was.
Heb de wagen tot thuis gereden zonder servo want het reservoir was leeggelopen.
Heb deze nu vervangen en nieuwe olie op gedaan , maar als ik nu aan het stuur draai maakt het stuurhuis een enorm kabaal.
Ook stuurt deze in schokken.
Zou het kunnen dat deze moet ontlucht worden?
Zoja, hoe begin ik hieraan.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

jolleke15783 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt gereden zonder olie dan is nu de stuurpomp kapot wegens gebrek aan smering.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Volgens mij berust hier een misverstand,

hij geeft aan dat ie zonder servo heeft gereden (dus vleugelpomp cq bekrachtigingspomp) dus hoe kan die dan stuk zijn? als deze niet draait?
of ik lees het niet goed? (of hij heeft de riem niet losgenomen???) want je kan best zonder stuurbekrachting rijden (al is dit geen pretje dan)

het zou natuurlijk heel goed mogelijk zijn dat hij zonder olie heeft gedraaid, met als gevolg dat hij nu gaar is (vleugepomp dan)

maar hij geeft aan dat het lawaai uit het stuurhuis komt,

ATi-VR6 0

16 jaar

hij heeft zonder servo (bekrachtiging)gereden
pomp stuk
slijpsel in de pomp
leiding gerepareerd en opnieuw gevuld
slijpsel door t hele systeem
pomp/leidingen en stuurhuis vervangen inclusief reservoir
is de enige goede oplossing
die troep krijg je er nooit meer uit
als t weer gebeurd
knip dan desnoods de riem door maar laat niks meedraaien
een riem is goedkoper als nu

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

ontluchten gaat vanzelf .je hebt inderdad kans dat je pomp kapot is maar slipt je multiriem niet,laatst is iemand hier aan gekomen die had een bout afgebroken van de stuurcilinder ,doordat de cilinder los is komen te zitten heeft hij natuurlijk de leiding gebroken en was alle olie eruit,die heeft gewoon 60 km gereden zonder stuurbekrachtiging en droge pomp,ik heb alles gerepareerd olie erop gedaan in het begin effe janken en dacht zeer zeker dat de pomp kapot was maar hij rijd nu nog probleemloos met dezelfde pomp,dus hij gaat niet altijd kapot zullen we maar zeggen.

enne de pomp hoor je die ook janken of fluiten of kraken of rare geluiden maken????

en het beste is gewoon in zo'n geval de wagen even opslepen,want je kunt niet bij elke auto de riem doorsnijden omdat er ook gevallen zijn met multiriemen en dan draait niets meer natuurlijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.