Jawel, u leest het onderwerp goed! hij is nog slomer dan een normale TDI geworden. Waardoor? Zegt u het maar! Voor zover ik weet: òf de intercooler òf de massameter òf de EGR-klep (is mechanisch in orde). Ik heb mijn beestje al 239000km uitgelaten, maar nu wordt ie moe lijkt wel....De dokter heeft de VW Golf IV nog niet uitgelezen. Dat is een stap die ik nog wel wil ondernemen tzt.
Wie kan mij precies vertellen wat het probleem mogelijk zou kunnen zijn en wat evt de kosten zijn van de genoemde onderdelen?
De groeten, Bastiaan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is zo natuurlijk niet te zeggen. Recent dingen vervangen of veranderd? Geluidjes erbij of weg? Andere symptomen?
eerst maar eens uitlezen...................... dit is gissen!!!!! kan goed zijn dat je golf op het noodprogramma rijd, en ja dan is hij niet voor uit te branden........!
uitlezen brengt in dit geval opheldering!
de schoepen van de variabele turbo willen wel eens vast gaan zitten
Nee, hier kan men inderdaad geen uitspraak over doen. Eerst uitlezen. Meten is weten. Anders begin je maar onderdelen te veranderen en gaat het een dure rekening worden.
Hop naar de dealer of naar iemand die uitleesapparatuur heeft...
Succes
18 jaar
Waarschijnlijk je luchtmassameter, kost 88euro bij mercedes.
bij mercedes
Ja, idd bij mercedes, dan heb je er een van Pierburg en niet van Bosch (dat is het enige verschil). Maar zoals gezegd... Eerst uitlezen. Luchtmassameter kan ook uitgelezen worden hoor. Als deze nog naar behoren werkt hoeft die zeker niet vervangen te worden!!!
Succes
Frederik
18 jaar
zijn die dan beter of goedkoper
Naar het schijnt hebben ze een langere levensduur. Of ze beter zijn?????
Frederik
18 jaar
WHOOOHAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAA....YIIIIIIIIIIIIIHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....!!
BEDANKT arie549, Fredo en audidriver73 !!! Het waren GOEDE tips. Ik heb vanmiddag mijn beestje even laten uitlezen bij een garage, ook op advies van mijn buurman cq garagist. Ben met hem naar een collega gereden die zo'n uitleesding heeft, maar zijn software deed het niet optimaal..:-(. Gelukkig wist de buur nog een adresje die een NOG specifiekere meter had en die constateerde een hele boel fouten (inlaatspruitstuk kapot, EGR-klep kapot een of andere leiding kapot, LMM...kapot). Vreesde heel even dat alles naar de filistijnen was.
Hij heeft daarna gereset, opnieuw motor gestart en weer aan de electronische slurf gehangen. Conclusie: LMM aan vervanging toe! Thanks.
Drie kwartier verder (tegen de sluitingstijdklok zitten racen om LMM te bemachtigen) werd dat dom klein elementair elementje erin gedonderd door goede buur, ik start mijn beestje en raad eens....
de banden gilden, GILDEN van genot! Dat hebben ze LANGGGG niet meer gedaan!
Moraal van dit (lang) verhaal: niet iedere garagist lijkt te weten dat dit een boosdoener kan zijn en tweede...deze jongen is weer zo BLIJ als een KIND!
Bedankt guys!
ps: overigens kostte me de Pierburg van Keverparts den haag me 66 euro exBTW. Geen Bosch, geen Mercedesdingie..gewoon een Pierburg (diegene die ik wilde hebben gelukkig).
18 jaar
nou veelal iedere garagist weet het wel, die lmm gaan als warme broodjes.... maar doordat de auto's tegenwoordig bom vol electronica hangt... is uitlezen eerst vaaks het beste... .....
....:-((
Daar ben ik weer...! :-(
Is het normaal dat mijn lichten voor het niet meer doen. Lijkt me nu een electronisch probleem. Bij omdraaien contact, aanzetten lichten: alleen stadslichten, geen normaal licht. Toen ik eergisteren in het donker wilde rijden, viel me op bij het weer op contact draaien dat de lampen enige vertraging hadden. Toch niet normaal dit?
18 jaar
kan aan je verlichting schakelaar liggen, ook hier geld: meten is weten..
Kan ook dat alle twee de lampen kapot zijn.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar