Bij het rijden met een snelheid van ca 80 km/u loopt de temperatuur in de max en gaat rood waarschuwingslampje knipperen. Zodra vtg stopt en stationair laat draaien zakt de temperatuur onmiddelijk naar de normale stand (ca. 90 graden). Ik heb de thermostaat verwijderd en het hele systeem doorgespoeld het resultaat blijft echter het zelfde. De koelvin slaat gewoon aan. vreemd is wel dat ondanks de hoge temp de kachel koude lucht blijft blazen. Hij veliest geen koelvloeistof en ik heb geen lekkage kunnen vinden.
Ik ben enigzins radeloos. Opties zijn nog kapotte waterpomp, lekke koppakking of defecte temperatuursensor. Ik heb echter nog niets gevonden dat op een van deze euvels duidt. Wie kan mij de gouden tip geven.
b.v.d. & m.vr.gr. Harry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eerst maar eens je waterpomp.
ik neem aan dat je wel al een nieuwe thermostaat hebt gemonteerd ? dus niet het systeem doorgespoeld en terug de oude thermostaat hebt geplaatst ?
Stefan
lijkt op lucht in het kachelsysteem
is al eerder zo n probleem geweest
kachel slangen omwisselen en de hoogste lolaten en dan hooghouden tot de vloeistof eruit komt via de kachel
dan monteren en afvullen
Ik heb de kachel ontlucht maar het probleem bleef. Vandaag maar de boel gedemonteerd en inderdaad, de waterpomp. Het schoepenradje draaide los om het asje (hab ik nog niet eerder meegemaakt)
Gelijk maar de hele handel vervangen, alles lag toch los. Probleem opgelost temp en kachel weer oke.
Bedankt voor jullie reactie's.
M.vr.gr. Harry
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar