close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf 5 tdi 2.0 16v: trillende motor /auto bij 1800-2100 toeren

Bouwjaar: 2004

Wie heeft er eerder met deze klacht geworsteld.
Edc stuurkast is reeds vervangen.
Motor trilt door hele auto heen bij dit toerengebied.
Maakt niet uit welke versnelling.

Geplaatst door

gveenendaal (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Soortgelijke klachten meegemaakt die verschillende keren neerkwamen op een dubbelmassavliegwiel met kapotte veren. Maar dat hoeft het helemaal niet te zijn natuurlijk. Neem even aan dat je geen foutcodes hebt... Hoe is de cilinderbalans? Ik wil wel eens aan die auto voelen en ruiken...

Simon10906 0
badge

20 jaar

Trillende toerenteller in hetzelfde gebied van waar de motorklachten ontstaan.
Soms onregelmatig stationair na het starten hierna loopt hij zagend naar stationair.
In de eerste 5000 km liep de auto stationair te trillen,dit is opgelost door de edc unit te vervangen.
Voertuig heeft nu 20.000 km gereden,lijkt of de klacht erger word.
Onderstel reeds gecontroleerd op problemen(rondheid,balans van banden,alles in orde.

gveenendaal 0
badge

20 jaar

Cilinderbalans?
Wat is er anders aan die nieuwe EDC unit?
Is het trillen enkel onder belasting? (Dan is de vermogenbank nuttig om de klacht op te wekken)

Simon10906 0
badge

20 jaar

Motor trilt ook in lichte mate bij onbelast op toeren.
Aan de edc unit was volgens zeggen e.e.a geoptimaliseerd.
De klachten met de vorige unit waren,trillen van motor op bedrijfstemp bij staionair.
Hoog brandstofverbuik 7.0-8.0 liter op 100 km.
Rookvorming onder normale belasting bij acceleren.
Dit alles is wel opgelost bij edc unit vervanging.
Ter info nummer nieuwe regelapp (03g 906 016 et) .
Hoop dat je wat aan de info hebt.
Gesien jullie reputatie heb ik veel vertrouwen in ,heb bij mijn vorige werkgever diverse malen contact met jullie gehad (Leen) over klachten met bedrijfsauto,s (MAN).

gveenendaal 0
badge

20 jaar

Ik vond de naam ook al verdacht bekend klinken.
Deze aanpassingen van VW geven wel een beetje aan dat ze eigenlijk nog niet klaar waren voor de verkoop startte... Maar de oplossing voor het probleem wat nu overgebleven is ligt met deze geschiedenis nog niet voor het oprapen. Over dit soort problemen moeten teveel details besproken worden om tot een advies/oplossing te komen, dus we moeten maar eens bellen. Uiteindelijk is het misschien zelfs beter dat wij het voertuig zelf 'live' ervaren.
Bel ons.

Simon10906 0
badge

20 jaar

Zal deze week trachten contatc op te nemen met jullie om e.e.a is uit te wisselen over deze auto.
Kan een mooi studie object worden.
Zal dan naar u of naar Leen.
Hebben jullie rvaring met dit soort uitwisselen van software om de edc te optimaliseren.
Heb jullie nummer ,althans van Harderwijk.

gveenendaal 0
badge

20 jaar

Ben je hier nog niet mee naar de dealer gegaan ? Naar mijn weten heb je toch 2 jaar fabrieksgarantie op de auto.

Pim 328 0
badge

20 jaar

Hallo Sander,
Heb contact gehad met de dealer,gaan a.s vrijdag EGR klep controleren,mogelijk vervuild????.
Verder was er via POn een melding binnengekomen dat het mogelijk trillen van de motor door uitlaatgas recirculatie/brandstof inspuithoeveelheid word veroorzaakt,daar dit een normaal!!!! verschijnsel zou wezen.

Als ik deze auto ter beoordeeling aanbied bij jullir hoe zit dat met eventuele garantie-kostenafwikkeling.

Laat mij dat eventueel weten als u wil per mail
adsl300401@tiscali.nl

gveenendaal 0
badge

20 jaar

Gerrit,

Allereerst hoef je mij niet met U aan te spreken, ik neem even aan dat dat bij jou ook niet nodig is.

Wat ons betreft is de praten over garantie pas echt zinvol als duidelijk is waar het probleem door veroorzaakt wordt. Maar dit zijn ongeveer de regels:

Als het probleem gelocaliseerd is dan volgt de rekening. Die dien je dan in als 'werk derden'. Het is natuurlijk wel netjes en prettig als de garantieverstrekker daar tevoren van op de hoogte is, en min of meer toestemming geeft.

Als extra dienst kunnen wij bieden dat indien het probleem door het inspuitsysteem veroorzaakt wordt, we dan voor veel autofabrikanten de garantie van Bosch/Delphi/Denso etc in het eerste jaar rechtstreeks kunnen afhandelen. Voor iedere autofabrikant gelden andere regels, dus ik moet even nakijken hoe de regels voor VW zijn.

Sander Komen
Specialist Voertuigdiagnose en Training
Diesel Büchli B.V.

Simon10906 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.