Volkswagen Golf IV: trillende motor bij stationair lopen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

ik heb een probleem met mn golf (km.stand 127dkm.)
de motor trilt erg bij stationair toerental koud en warm.Hij deed dit altijd al wel iets maar vorige week is de distributieset(vanwege kapotte spanrol)vervangen en alle klepstoters vervangen omdat we het toch los hadden en er 6 iets minder waren,dan maar in 1 keer goed aanpakken.
Verder loopt de auto perfect,verbruikt geen olie ....De monteur weet ervan maar heeft nog geen oplossing..Heeft iemand een idee??Alvast bedankt.

chevy426ci

Geplaatst door chevy426ci (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Is de distributie versprongen omdat de spanrol kapot is gelopen ? ofwel hebben de zuigers de kleppen geraakt ?

Bedoel je met trillen,dat hij bv op 3 cilinders loopt ? is de compressie al eens gemeten ?

chevy426ci (0), 14 jaar geleden

Hij loopt op 4 poten en de distributie is niet versprongen.Het blok loopt perfect maar de motor schudt nogal...

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

motorsteunen ????

chevy426ci (0), 14 jaar geleden

In de linker motorsteun zit wel veel beweging,maar zou dit door het geschud van de motor komen of heeft deze steun te veel speling gekregen????

chevy426ci (0), 14 jaar geleden

Motorsteun uit voorzorg vervangen maar blok schudde nog dus deze weer verwijderd.
-volgens een expert loopt ie stationair toch op 3 poten;verder loopt ie perfect,verbruikt geen vloeistoffen en benzineverbruik is normaal(ong.1 op 14)
-compressie opgemeten en was perfect!
-auto uit laten lezen,was ook goed
-alle vacuumslangen gecontoleerde ,geen lekken
-inlaten gecontroleerd op lekkage,geen lekken.
-4 gas meting gedaan bleek de ppm HC waarde stationair veel te hoog,op toeren weer perfect!

Nu dacht ik aan vonkoverslag,alles iets nat gespoten maar niks te zien.
Maar gezien de hoge waarde HC dacht ik aan 1 vervuilde injector,dus ga nu eerst een reiniger bij de brandstof indoen voordat ik uit voorzorg de bougie kabels ga vervangen....
Al met al een hele zoektocht....

chevy426ci (0), 14 jaar geleden

Het probleem is opgelost!!
We hadden de distributie vervangen zonder speciaal VW gereedschap,
hierdoor stond 1 nokkenas 1 tandje verkeerd,
omdat je de korte riem al aardig onder spanning moet zetten aan de bovenzijde voordat je de spanrol eronder zet,
was ons hulpstuk net iets teveel vergaan
nu staat alles op tijd en hij loopt weer zoals het hoort!!!
Goed opletten dus.....

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dus toch de distributie..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.