auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: trillende motor bij stationair lopen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

ik heb een probleem met mn golf (km.stand 127dkm.)
de motor trilt erg bij stationair toerental koud en warm.Hij deed dit altijd al wel iets maar vorige week is de distributieset(vanwege kapotte spanrol)vervangen en alle klepstoters vervangen omdat we het toch los hadden en er 6 iets minder waren,dan maar in 1 keer goed aanpakken.
Verder loopt de auto perfect,verbruikt geen olie ....De monteur weet ervan maar heeft nog geen oplossing..Heeft iemand een idee??Alvast bedankt.

Geplaatst door

chevy426ci (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de distributie versprongen omdat de spanrol kapot is gelopen ? ofwel hebben de zuigers de kleppen geraakt ?

Bedoel je met trillen,dat hij bv op 3 cilinders loopt ? is de compressie al eens gemeten ?

stefan84 0

15 jaar

Hij loopt op 4 poten en de distributie is niet versprongen.Het blok loopt perfect maar de motor schudt nogal...

chevy426ci 0

15 jaar

motorsteunen ????

sinterklaas 0

15 jaar

In de linker motorsteun zit wel veel beweging,maar zou dit door het geschud van de motor komen of heeft deze steun te veel speling gekregen????

chevy426ci 0

15 jaar

Motorsteun uit voorzorg vervangen maar blok schudde nog dus deze weer verwijderd.
-volgens een expert loopt ie stationair toch op 3 poten;verder loopt ie perfect,verbruikt geen vloeistoffen en benzineverbruik is normaal(ong.1 op 14)
-compressie opgemeten en was perfect!
-auto uit laten lezen,was ook goed
-alle vacuumslangen gecontoleerde ,geen lekken
-inlaten gecontroleerd op lekkage,geen lekken.
-4 gas meting gedaan bleek de ppm HC waarde stationair veel te hoog,op toeren weer perfect!

Nu dacht ik aan vonkoverslag,alles iets nat gespoten maar niks te zien.
Maar gezien de hoge waarde HC dacht ik aan 1 vervuilde injector,dus ga nu eerst een reiniger bij de brandstof indoen voordat ik uit voorzorg de bougie kabels ga vervangen....
Al met al een hele zoektocht....

chevy426ci 0

15 jaar

Het probleem is opgelost!!
We hadden de distributie vervangen zonder speciaal VW gereedschap,
hierdoor stond 1 nokkenas 1 tandje verkeerd,
omdat je de korte riem al aardig onder spanning moet zetten aan de bovenzijde voordat je de spanrol eronder zet,
was ons hulpstuk net iets teveel vergaan
nu staat alles op tijd en hij loopt weer zoals het hoort!!!
Goed opletten dus.....

chevy426ci 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

15 jaar

Dus toch de distributie..

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.