close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2001: Turbodruk valt soms weg en even later weer terug

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1800

Hallo,

Heb al een paar keer het volgende gehad:

Je geeft flink gas, en je voelt halverwege een schokje en ineens valt de druk terug naar 0.3 bar. Je geeft weer gas, en nog steeds geen druk... geef weer eens gas... weer geen druk (0.3 bar)...Ik geef 1 min. later weer gas, en de VDO drukmeter schiet weer naar de 1.4 bar en houd vast op 1.2, dus alles weer normaal...en je word weer in de stoel gedrukt.

Ik dacht eerst noodloop... maar dan kan toch nooit het normale programma terug komen onder het rijden??? Dan moet je toch eerst opnieuw starten? Heb dit nu al 3x ervaren.

Er zit een goede diverter valve op van Forge, dus dat kan het niet zijn. Ik dacht misschien is het de standard N75-F klep die af en toe problemen heeft met de hoge turbodruk???

Of misschien de LMM die problemen heeft? Maar de auto loopt altijd al een 'raket'. Alleen als je eens echt lang druk op bouwt, bv van 80-120 km/h in de 3de versnelling, wilt die dit probleem nog wel eens hebben. En valt terug naar 0.3 bar. En 1 min kan alles weer oke zijn (zonder herstarten)

Deze metingen heb ik van de week eens gedaan:

van 50-80 km/h (3de vers.) 3.00 en 2.93 sec.
van 80-120km/h (3de vers.) 3,96 en 3.74 sec.
van 80-120km/h (4de vers.) 4.65 en 4.61 sec.

Auto presteerd echt goed volgens mij?... maar wat veroorzaakt toch die soms RANDOM drukwegval probleem...???

Golf 1.8T 20V, kmst: 80.000

Geplaatst door

brt1462 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

egr. klep is meestal het probleem

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

Waarom kan de EGR klep dit probleem veroorzaken? En wat moet ik doen om het te verhelpen?

brt1462 0

18 jaar

kykeffe of ie goed gang baar is.

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

EGR klep leverd voor benzine autos niet zo vaak een probleem op. Bij diesel is deze klep wellicht vaker een oorzaak...

brt1462 0

18 jaar

opgelost, na wat logjes van turbodruk kan ik tot conclusie dat de N75 magneetklep het wel moest zijn. Heb deze vervangen, probleem helemaal opgelost. Turbodruk is nu ook veel vlakker en geen pieken/golven meer die noodloop veroorzaakte.

brt1462 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.