Volkswagen Golf: Vermogens verlies boven 3000 tpm Golf IV 1.8 20V

Bouwjaar: 1998

Een week na het vervangen van mijn Katalysator begon het symptoom van vermogens verlies boven de 3000 toeren. Tot 100 km/u trekt ie "redelijk" goed op..en daarna tot aan de 140 km/u gaat dit met veel moeite. Boven de 140 km/u komt ie haast niet. Dit terwijl ik normaliter in no time door tot 160, 180 km/u door kan trekken .

LMM is vervangen, computer is uitgelezen, lamdasonde is vervangen, sensoren nabij de cilinders zijn vervangen n.a.v. pingel melding, geen druk verlies in de cilinders....maar nogsteeds het zelfde probleem. De dealer weet nogsteeds niet wat het probleem is..ben wel 800 euro armer door al de vervangen onderdelen. Wie kan mij helpen of weet waar dit door komt??

Een wanhopige VW rijder...

DynaGolfa

Geplaatst door DynaGolfa (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Benzine filter verstopt?.
Uitlaat dicht door nieuwe katalisator?.
Krijgt tie genoeg brandstof?.

DynaGolfa (0), 18 jaar geleden

Ook dat is allemaal onderzocht...en nogsteeds hetzelfde probleem.
Ook zijn de luchtmassa meter, lambdasonde en katalysator vervangen.Brandstoftoevoersysteem ook nagegkeken. Het is een grote mysterie. Als laatste poging worden de toerentalsensor en de krukassensoren nagekeken. Ik wacht af..maar zie het somber in. Thanx voor de tips anyway.

brt1462 (0), 18 jaar geleden

Uhm, als ik jou was zou ik eerst maar eens je Gasklephuis laten reinigen, en daarna weer opnieuw inleren bij de ECU (computer). Kan er niet uithalen dat je dit al hebt laten doen. Het is een kleine moeite voor de dealer, en zou maar zo jou probleem kunnen zijn.

Verder zou het een typisch LMM probleem zijn, maar jij zegt dat je een nieuwe hebt... dus dat kan het dan niet zijn. Neem aan de ze de waarden ook uitgelezen hebben met vag-com, dan weet je meteen of de LMM zijn werk goed doet.
ps. je hebt de NON turbo versie he?

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

km stand? en waarom is je kat vervangen?

DynaGolfa (0), 18 jaar geleden

Km stand 145000km en de kat is bij "De Sprint"vervangen. Maar ook het hele uitlaatsysteem is door de dealer nagekeken. Gtest met en zonder kat. Met en zonder tussendemper...Maar nogsteeds dezelfde klacht.

Schiet mij te binnen dat het misschien ook de bougie kabels kunnen zijn. Die ga ik zelf nog even controleren.

DynaGolfa (0), 18 jaar geleden

Het zijn helaas ook niet de bougie kabels...
Still unsolved mysterie's

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.