close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: VR6 automaatbak

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8L VR6

Hallo,

Wie kan ons helpen.
Wij hebben een golf3 vr6 met automaat en deze is kapot gegaan,de automaat deed het niet in de R en in de D kwam hij langzaam op toeren en als hij op toeren was schakelde hij bij net even over de 4000 toeren terug en ik denk van de 4 naar de 3 en dat was geen pretje.
Computer hebben wij verwisseld en kabelboom vervangen en dit heeft niets geholpen,wij hebben hem laten uitlezen en hij gaf een slechte massa aan....

Er werd ons verteld dat de automaatbak kapot is en nu hebben wij een andere gemonteerd incl. koppelomvormer en nu draaide de koppelomvormer tegen een klein stukje van het alluminium huis aan waar de krukaskeering bakzeide zit,wij hebben dit alluminium stukje afgebroken zodat de koppelomvormer goed vrij kon draaien.
Nu schakeld de automaatbak in z'n 1,2,3,R goed maar de D niet,hij komt langzaam op toeren,waarschijnlijk staat hij in de D in z'n 3de versnelling en hij schakeld niet op of af.
Wij hebben hem uitgelezen en als hij in de D staat geeft hij H3 aan?? en slechte massa.

De koppelomvormer is gemonteerd zo als het hoort,maar hoe kan hij tegen het alluminium aan komen,er heeft namelijk ook een andere koppelomvormer opgezeten???is dit het probleem dat hij in de D in z'n 3de versnelling op trekt en dat hij niet op of af schakeld.Of is het een massa probleem.
Wij hebben de automaatbak met garantie gekocht en ze zeggen dat hij goed is,maar wij weten het niet.
Wie kan ons helpen.

Geplaatst door

Bert&Lydia (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat de koppelomvormer de bak raakt is natuurlijk niet goed,zit dan verkeerd gemonteerd of er zit een verkeerde omvormer op.
Misschien is het probleem van de DRIVE een coderings fout,of een elec. probleem in de keuzehendel,maar ik vermoed eigenlijk de bak stuk,vind er eigenlijk wel een luchtje aan zitten,zo en zo omdat de omvormer de bak raakt,en dan nu ook nog het slechte functioneren van de bak zelf.
Weet je zeker dat het oliepeil wel goed is? Misschien helpt verversen een beetje maar....
Misschien een andere garage/dealer ff laten kijken en horen wat hun concluderen.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.