Hallo
HOPELIJK kan iemand me hier helpen met mijn probleem, ik word er gek van !
Mijn auto liep niet goed zowel koud en warm niet.. toen heb ik de bougiekabels, bougies, lambdasonde vervangen. Dit was voor een heleboel geld. Nu loopt hij stationair perfect en als hij warm is ging het beter maar nog niet goed. Toen heb ik de benzinefilter vervangen, maar de vloeistof die eruit kwam was waterachtig :s normaal moet deze een geelachtige kleur hebben ? Nu draait en rijd de motor perfect als hij warm is ! helemaal niks op aan te merken.
Maar als ik wil vertrekken als hij koud is ( vooral eerste keer starten op de dag ) bolt hij stationair goed maar als ik dan in eerste zet en wil vertrekken dan pruttelt hij tegen en trekt niet op maar valt ook niet stil .. tot 2500 toeren ongeveer endan trekt hij ineens wel.. en zo blijft hij dit doen tot hij warm is en daarna bolt hij weer perfect.
Ook als ik rijd komt de temperatuur niet hoger dan 70..80 graden. Dit zal waarschijnlijk de thermostaat zijn maar dit kan toch niet zo een problemen veroorzaken ?!
Wat ik gedacht had is een uitlaatcollecteurpakking die versleten is ( want hij ratelt daar ook wat ) maar garagist is daar niet van overtuigd. of de temperatuursensor.
Heb al zoveel garages bezocht en dergelijk maar ze komen er niet uit ! bij het uitlezen word geen fout gevonden
HOPELIJK IS HIER IEMAND DIE ME KAN HELPEN EN ZEGGEN WAT HET PROBLEEM KAN ZIJN OF IEMAND DIE DIT NOG AL HEEFT MEEGEMAAKT !!
Alvast bedankt.
Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Professional? Misschien iets fout gegaan met registreren?
Begin maar met die lekke uitlaat pakking te vervangen. Die kan voor een hoop problemen zorgen.
Lambdasignaal wordt verstoord en het zelflerende systeem gaat zich rare dingen aanleren.
Dat merk je dan weer bij de volgende koude start.
Welke temperatuur baseer je stelling dat de motor niet warm wordt? Dashboard?
Komt die temperatuur overeen met die van de motor met uitlezen? Dan zal het wel de thermostaat zijn.
Anders is het de sensor voor het dashboard of het dashboard zelf dat verkeerd aan geeft.
Als je aan het eind van een rit de motor laat lopen (eventueel met een klein beetje gas) wordt deze dan wel 90 graden?
Ja uitlaatpakking vervangen dan. . maar de co2 waarde gaat over de 2 dus ik denk wel dat het dan daar aan ligt?
Temperatuur op dashbord bedoel ik dan.
Als ik de motor laat lopen word hij perfect 90° en daar blijft hij dan.
ja ivm professional.. ik wist niet goed waar ik het moet zetten, bij particuleer staat men probleem ook maar omdat daar niemand reageert dacht ik dat het fout stond. sorry.
Dus u denkt de pakking ? maar het probleem is wel.. al die schroeven zijn zo verroest .. hopelijk krijg ik ze er weer in dan. Is dit makkelijk zelf te maken of liever niet zelf aan beginnen?
Groeten en bedankt !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar