close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Sharan: Vw sharan laadstroom te laag

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

Vw sharan, als je een paar verbuikers inschakelt, bv kachel achterruitverwarming en verlichting, dan loopt de voltmeter terug naar 12.5 volt bij stationair draaien. Als je dan nog meer verbruikers aanschakelt dan loopt die zover terug dat de kachel er mee uitscheidt omdat die dan te weinig bijlaadt. Dynamo is vervangen de bedrading gecontroleert, massa punten schoongemaakt, extra massa draden naar motorblok aangelegd. Als je gas geeft gaat die weer netjes naar 14 volt. Soms gaat t abs lampje ook branden omdat die onder de 12 volt komt. Gasklep schoongemaakt en opnieuw ingeleert, ik dacht dat die te langzaam draaide stationair. maar geen effect. Iemand dit eerder meegemaakt of een idee?

Geplaatst door

at (10)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is toerental regeling
controleer /lees uit
toeren sensor
gasklephuis

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

computer geeft geen foutcodes aan.

at 10
badge

15 jaar

gaat t toerental omlaag bij inschakelen van verbruikers die veel vermogen vragen(airco)

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

T toerental gaat heel even omhoog als je bijvoorbeeld de a-ruitverwarming aanzet en verder verandert er niets aan t toerental.

at 10
badge

15 jaar

heb je alleen bij de accu gemeten of ? en als je direct op de dynamo meet met de verbruikers aan is er dan ook verschil?

wat ik de laatste tijd mee maak is dat de laadspanningkabel de dikke pluskabel van dynamo naar de accu inwendig niet meer goed zijn draadbreuken achter de isolatie of overgang weerstand op de klemmen van de zekeringhouder boven de accu waar de dikke pluskabel van de laadspanning van de dynamo komt.

Tiguan 0
badge

15 jaar

Ziet er allemaal goed uit. Je ziet de voltmeter binnen ook schommelen. Als je de toeren wat hoger houdt dan gaat t goed. Moet t toerental niet omhoog gaan met alle verbruikers aan? Als ik alles aan zet gaat die heel even omhoog en dan gaat die weer naar beneden ongeveer 700 toeren.

at 10
badge

15 jaar

denk datt in t gasklephuis zit welk in dit lage gebied vervuild is en daardoor niet goed reageert

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

vervuilt is die niet, maar moet die de toeren wel omhoog brengen? Is er nog ergens een soort spannings regelaar in de auto, kom t niet tegen in de werkplaatshandboek. Hoorde net van mijn collega die m gisteravond meehad dat t ook tijdens t rijden gebeurt.

at 10
badge

15 jaar

daar zit ook de stappen motor en gas klep positie sensor
deze regelen de constante van je toerental
dus bij belasting van bijv aico /beetje gas geven
en de poss sensor kan ook vervuilen/slijtage hebben
kan ie niet meer goed regelen

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Is de accu al eens goed gecontroleerd met een belastingstester? Het kan namelijk voorkomen dat de platen voor een groot deel zijn gesulfateerd. Hierdoor kan de accu bij een grote(constante) stroomvraag het vermogen niet leveren. Waardoor de dynamo maximaal vermogen(amp) moet leveren waardoor de spanning(volt) daald. Door het gas geven loopt dan de spanning weer op omdat het amperage daald. mvg Thijs

matthijs1 0
badge

15 jaar

Verschillende accu geprobeert, ook geen effect. Ik ga nu de nieuwe dynamo eruit halen en opnieuw testen denk dat t daarin zit.

at 10
badge

15 jaar

is dit er een met bekrachtiging via de ecu
kijk dan of t juiste type erop zit en niet een gewone dynamo waar de bedrading is aangepast

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

De dynamo is goed. ALs je auto een tijdje stationair laat draaien met veel verbruikers aan loopt die terug naar 11,8 volt, daarna hoor je een soort klik in t regelapparaat en dan gaan de toeren omhoog en laadt die weer goed bij, is dit normaal dat dit pas bij 11,8 volt gebeurd of moet dat al eerder gebeuren? Dit deed die trouwens niet zonder de extra massa`s.

at 10
badge

15 jaar

dan toch 1rst alle aansluitingen en kabels checken

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Ik heb de zelfde problemen en ik heb de zekeringdoos vervangen plus de kabelset van de accu naar de dynamo en plus de massakabels. En de probleem zijn niet verholpen. Wil je AUB vertellen hoe jij dat opgelost hebt ?

fo 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.