goede dag.
heb hier bij mij een passat deze is plots midden van de rit stilgevallen.
we krijgen hem niet aan de praat er komt brandstof tot van voor rechtskant motorblok,
we hebben reserve sleutel al geprobeerd,
heeft geen enkele fout is uitgelezen geweest.
wat kan ik nog proberen of???
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft deze 2 nokkenassen?
Echt helemaal geen foutcode aanwezig? Ook niet in de wegrijblokkering? Geen foutcode over de verstuivers? Misshien met een andere testkast uitlezen.
Hoe klinkt de compressie als je hem start?
Dus de opvoerpomp in de tank werkt dus wel?
Turbo's willen ook nog wel eens vastslaan en dan loopt hij ook niet meer.
idd 2 nokkenassen, met mijn diagnose apparatuur vindt ik niets van storing,
heb de leiding vlak voor het spruitsuk er af genomen en gestart,
compressie is goed idd opvoerpomp werkt
10 jaar
Wat heel vaak voorkwam bij deze blokken is een verstuiver stuk (en dan werken de andere verstuivers ook niet meer) maar dan geeft hij naar mijn ervaring altijd een storing daarover. Maar je kan proberen even kleppendeksel eraf en dan de weerstand van de verstuivers te meten, als er 1 afwijkt weet je al genoeg of je trekt de stekker van bv verstuiver 1 los en dan starten, slaat hij niet aan dan stekker er weer op en dan stekker 2 eraf trekken enz enz. Als hij aanslaat dan is de verstuiver stuk waarvan de stekker eraf ligt.
Wat ook vaak voorkwam is de wegrijblokkering stuk en dan gaat vaak het kastje op stuurkollom stuk en dan wordt de wegrijblokkering niet vrijgegeven. Wat heel vaak wel werkte was TIJDENS STARTEN harde klappen op stuur geven of de stuurverstelling heel erg hard erin en eruit slaan tegen de aanslag tijdens starten, als hij dan wel aanslaat dan kastje op stuurkollom stuk.
Maja geen storing is ook vaag dus kan het net zo goed liggen aan een mechanisch gedeelte of de bdp sensor oid.
verstuivers al 1 voor 1 los gedaan, bij 3de cilinder ging hij 2 minutjes en viel toen weer dood en doet hij terug niets meer.
heb jij mischien een gedacht hoeveel ohm de verstuiver geeft,
alvast bedankt,
10 jaar
Als ik in mijn grijze VW massa graaf is het volgens mij het makkelijkst om sluiting met massa te meten. Dus vanaf 1 van de pinnen op de verstuiver naar het huis van de verstuiver. Degene die verbinding maakt is degene die defect is.
Nee weet niet welke weerstand ze hebben maar als er 1 afwijkt weet je het al. Of idd meten op kortsluiting. Maar heb ook al een paar keer gehad dat er 2 tegelijk stuk waren dus dan werkt de truuk met stekkers loshalen niet meer.
Maar dus hij reageerde wel op stekker 3 en niet op de andere verstuivers? Zo ja, dan zou je denken dat er misschien toch iets is met verstuiver 3 want als hij alleen daarop wel reageerde en niet op de andere verstuivers dat is wel verdacht.
heb vdg aan het et meten geweest, 1-3-4 geeft 199 k ohm wat veel is volgens mij 2 geeft een pak minder,
nog steeds geen storing te vinden,
als ik naar massa meet geeft iedere verstuiver door, op 1 van de 2 pinnetjes
1: pin naar pin =199kohm / pin naar massa =199kohm / pin naar massa = 4ohm
2: pin naar pin =014kohm / pin naar massa =140kohm / pin naar massa = 0.473Kohm
3: pin naar pin =199kohm / pin naar massa =199kohm / pin naar massa = 90 ohm
4: pin naar pin =199kohm / pin naar massa =302Mohm/ pin naar massa = 3Mohm
10 jaar
beste waren er 2 van de 4 defect, heb er 4 nieuwe ingestoken en startte weer,
sorry voor de late oplossing.
de waarde van de verstuivers pin over pin is +- 195 k ohm
allemaal bedankt. mvg Stijn
10 jaar
Dus er waren er 2 stuk? Een instinker dus want dat verwacht je niet...
Thanks voor je bericht!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar