close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 240: 1ste cilinder

Bouwjaar: 1992, Brandstof: LPG, Motorcode: 2,3 liter

Waar zit de 1ste cilinder, is dit de eerste bij het vliegwiel?
dit ivm het afstellen van het vliewiel, dit is er af geweest zonder te merken.

Geplaatst door

heldens (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vliegwiel kan er meestal maar op een manier op.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Hoi Hans.

volgens mij kan het er op 8 manieren op, kwestie van ronddraaien op de krukas. ik weet hoe het moet maar weet niet wat bij volvo de eerste cilinder is. volgens mij bij het vliegwiel.

Erik

heldens 0

15 jaar

1e cylinder zit bij de distributie.
mocht het een renault motor zijn,dan zit de 1e bij het vliegwiel.

bormie 0
badge

15 jaar

Op 8 manieren ?

Volgens mij kan hij maar op 1 manier gemonteerd worden,zodat alle gaten overeen komen..als het goed is verloopt ene iets,waardoor hij dus maar op 1 manier erop gezet kan worden,kijk maar eens,want schijn kan bedriegen..en in een andere positie vast zetten kan misschien wel maar krijg je hem nooit met alle bouten vast gezet.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hij kan inderdaad op meerdere manieren gemonteerd worden.

bormie 0
badge

15 jaar

als dit vliegwiel er op meerdere manieren opkan denk ik niet dat het wat uitmaakt hoe je hem erop zet ,zit er wel een merkstreep op of ontstekingstijdstip

maakt weldegelijk uit

bormie 0
badge

15 jaar

waarom dan,als het wel iets uitmaakt past het maar op een manier dan zit er een of meerdere gaten niet in lijn zodat het maar op een manier past,hoe gaat dat hier dan??of heeft deze een vliegwielsensor dat het toch belangrijk is.??[quote=bormie]maakt weldegelijk uit[/quote]

[quote=robby10030]waarom dan,als het wel iets uitmaakt past het maar op een manier dan zit er een of meerdere gaten niet in lijn zodat het maar op een manier past,hoe gaat dat hier dan??of heeft deze een vliegwielsensor dat het toch belangrijk is.??[quote=bormie]maakt weldegelijk uit[/quote]
[/quote]
Alle vliegwielboutgaten zitten even ver van elkaar bij deze motoren !!!
Dus het vliegwiel kan er op 8 verschillende standen op !!

ja dat geloof ik wel maar maakt het dan wel iets uit hoe die erop komt???en waarom????[quote=Volvo-Specialist][quote=robby10030]waarom dan,als het wel iets uitmaakt past het maar op een manier dan zit er een of meerdere gaten niet in lijn zodat het maar op een manier past,hoe gaat dat hier dan??of heeft deze een vliegwielsensor dat het toch belangrijk is.??[quote=bormie]maakt weldegelijk uit[/quote]
[/quote]
Alle vliegwielboutgaten zitten even ver van elkaar bij deze motoren !!!
Dus het vliegwiel kan er op 8 verschillende standen op !![/quote]

ja ben ook benieuwd!

stefan84 0

15 jaar

ja volgens mij als dit belangrijk zou zijn past hij maar op een manier,niet dan??[quote=stefan84]ja ben ook benieuwd![/quote]

[quote=robby10030]ja volgens mij als dit belangrijk zou zijn past hij maar op een manier,niet dan??[quote=stefan84]ja ben ook benieuwd![/quote]
[/quote]
Ja dat dacht ik ook robby..maar we wachten dan maar even op het antwoord..

stefan84 0

15 jaar

Ja, 100% zeker dat het vliegwiel er op 8 manieren op past, de eerste cil. is inderdaad bij de distributie.
Deze moet op BDP staan en dan moet het vliewiel er op EEN bepaalde manier op gemonteerd worden, aan de achterzijde van het vliewiel zitten twee merkers en deze moeten op een bepaalde stand staan.
Let op als de motor nog in de auto gemonteerd zit, deze staat scheef!! Bedankt voor de reakties.
GEWOON EVEN MERKEN ALVORENS DEMONTEREN!!!!!Erik

heldens 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.