Mijn V50 van 2008 zijn alternator/dynamo heeft kuren.
Ik denk ongeveer een jaar geleden heb ik er een nieuwe opgestoken. Vlak voor de winter startte hij moeilijk. Accu vervangen en terug alles oke. Accu is van het merk TAB.
vorige week echter accu te zwak om wagen te starten.
Wagen aan de laadkast en hij doet het terug. Alternator uitgemeten en deze gaf maar 12.2V laadspanning ook bij hogere toeren.
Vandaag toch even naar de dealer om auto uit te lezen. Hij meet eerst de laadspanning met multimeter. Deze zegt 13.3V en accu zou 80% geladen zijn. Dus niet aan de computer gehangen.
Deze avond op het forum aan het lezen en iets gelezen van zekering spanningsregelaar. (nr 31) Deze was inderdaad door. Dus nieuwe gestoken en alternator geeft vlot 14.7 volt.
Probleem opgelost hopelijk.
Maar hoe kan de alternator de accu deze ochtend bij de dealer laden met 13.3Volt als deze zekering al stuk zou zijn geweest?
Of zekering pas erna stuk gegaan? Ik zet een van de dagen de oude zekering er nog is in of zonder zekering en meet nog eens.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wanneer de zekering kapot ging is niet te zeggen.
Als het nu goed is, niet meer aankomen.
Vooral met draaiende motor de spanning van de dynamo afhalen is niet aan te raden.
Vandaag nieuw iets nieuws. Om 12u deze middag de wagen stilgelegd na een ritje. Komt mijn vrouw om 17u buiten en blijken de lichten te branden. Ik dacht niet dat dit kon? WEL ? iemand nog voor gehad?
7 jaar
Lichten laten branden?
Stond de schakelaar aan of uit?
Heb je de lichten uit kunnen doen?
Vertel eens iets meer...
Probleem opgelost:
er steekt inderdaad een zekering van de alternator. Deze vervangen,was stuk en probleem opgelost.
Bij stationair toerental al 14.7V.
Bedankt om mee te denken.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar