Volvo 940: Auto loopt slecht op LPG, stotteren bokken.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: B230FK

Hallo,

Sinds kort loopt mijn 940 niet goed op gas, lijkt soms op 3 cilinders te lopen en heeft dan ook helemaal geen vermogen meer. Als ik heel weinig gas geef is er nog een klein beetje mee te rijden.
Op benzine loopt hij prima en heb inmiddels bougies, kabels en verdelerkap met rotor vervangen maar heeft allemaal niets geholpen.
Eind vorig jaar is er een nieuwe tank met pomp ingebouwd en ook is het onderbrekerrelais recent vervangen.
Injectorhouders zitten ook goed vast in spruitstuk.
Wie weet raad?
Als ik onder het rijden overschakel op benzine en dan weer terug naar gas gaat het heel soms weer even goed maar het probleem keert dan toch snel weer terug.
Stationair lijkt hij wel goed te lopen.

Gr, Bert

Bert1169

Geplaatst door Bert1169 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 940? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Bert1169 (0), 15 jaar geleden

Volgens mij probleem gevonden. Eerste injector zit scheef en redelijk losjes in houder, nadat ik een beetje aan de injector rommelde ging de auto anders lopen. Heb de injector met een trekbandje recht getrokken naar het hijsoog op het blok en auto loopt weer perfect op gas.
Zit er een o-ring onder de injector en is deze zelf te vervangen?

Gr, Bert

Volvo-Specialist (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Bert1169]Zit er een o-ring onder de injector en is deze zelf te vervangen?[/quote]
Ja, 2 zelfs, ze zijn makkelijk te vervangen (als je er bij kunt tenminste), het zijn wel speciale ringetjes, je moet ze even bij de gasinbouwer halen !!

Bert1169 (0), 15 jaar geleden

Ja ik kan er goed bij, het is de eerste. Bedankt voor de info ga maandag naar de gasspecialist.

Bert1169 (0), 15 jaar geleden

Helaas helaas het probleem is toch nog steeds niet opgelost.
Heb vandaag een stuk gereden en heb om de beurt de stekkertjes van de LPI injectoren los gehaald om te kijken of er verschil was in het lopen van de motor.
Als het echt een probleem is van 1 van de cilinders dan zou je verschil moeten merken maar niets kunnen waarnemen, de auto liep elke keer "gewoon" op 3 poten als er een stekkertje af was en het maakte niet uit welk stekkertje van de 4.
Lijkt er dus op dat het probleem ook niet in de injectoren zit, iemand nog een idee??

Bert

Mausx (0), 15 jaar geleden

dit is een typisch geval van kleppen stellen. als dat gedaan is loopt ie weer helemaal nieuw.
deze zijn wel hydraulisch maar moeten toch afgesteld worden. als het goed is is het een uurtje werk.

Highway (135) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Mausx]dit is een typisch geval van kleppen stellen. als dat gedaan is loopt ie weer helemaal nieuw.
deze zijn wel hydraulisch maar moeten toch afgesteld worden. als het goed is is het een uurtje werk.[/quote]
Hydraulische kleppen afstellen? Nee gewoon stelplaatjes. Bij problemen op LPG moet je er eerst voor zorgen
dat hij op benzine goed loopt. dan de klepspeling controleren als dat in orde is en het probleem doet zich alleen voor bij LPG naar de gas specialist.

thieu (0), 15 jaar geleden

Hallo Bert,
is het pomprelais nog wel in orde? Deze hebben wel eens last van ingebrande contactjes.
Je kunt dat relais eenvoudig vervangen, zit in de motorruimte, is een kubusje (zwart) van ca 1,5cm.

Succes,
Thieu

Bert1169 (0), 15 jaar geleden

Hallo Thieu,

Heb de auto net weer klaar. Het probleem zat in twee inspuitbuisje waar de injectoren op gemonteerd zitten. Deze twee zaten voor een groot gedeelte helemaal dicht, vandaar dat de auto tijdens het optrekken weinig vermogen had. Ik heb het spruitstuk gedemonteerd en heb er 4 nieuwe buisjes ingezet en de auto rijdt weer perfect.

Gr, Bert

thieu (0), 15 jaar geleden

Hoi Bert,
bedankt voor jouw update, weer wat geleerd.

Thieu

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.