close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: automaat bak schakelt niet

hallo kan iemand mij mischien wat tips geven
ik heb een volvo 440 automaat variomatic
hij joelt heel hard en schakelt niet meer is het teken dat ik de lagers er uit heben
ligen of zo
en kan ik zo iets ook ombouwen tot handschakel ?

Geplaatst door

beer22 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik kan het niet helemaal volgen
dat is omdat de variomatic niet schakkeld maar de overbrenging wordt gewijzigd, zo schakelen snap ik dan niet
zo ik denk dat de motor toeren maakt maar na (zeg maar) 30km/h blijft de toeren in het rood staan

het zal goed kunnen dat de lucht slangetjes los zijn gekomen waardoor hij niet krimpt om zo de overbrenging te wijzigen
ik kan dit niet meer echt zeggen omdat ik maar 1 keer zo'n auto heb gehad waar we deze riemen van vervangen hebben

[quote=trucker0werner]ik kan het niet helemaal volgen
dat is omdat de variomatic niet schakkeld maar de overbrenging wordt gewijzigd, zo schakelen snap ik dan niet
zo ik denk dat de motor toeren maakt maar na (zeg maar) 30km/h blijft de toeren in het rood staan

het zal goed kunnen dat de lucht slangetjes los zijn gekomen waardoor hij niet krimpt om zo de overbrenging te wijzigen
ik kan dit niet meer echt zeggen omdat ik maar 1 keer zo'n auto heb gehad waar we deze riemen van vervangen hebben[/quote]
@trucker0werner waar jij het over hebt is een 340 geen 440. Bij een 440 is dat de CVT bak met het variomatic systeem er in.

@beer 22 als hij veel geluid maakt dan is het hoofdlager defect. Weet je zeker dat hij niet meer overschakeld of komt dit door het motorgeluid. Anders wordt het denk ik een bakje van de sloop of reviseren.

Ombouwen naar handgeschalekd brengt ook veel onderdelen en kosten met zch mee.

Highway 670
badge

16 jaar

sorry dan voor de verkeerde informatie
ik noem die van de 340 variomatic maar deze zou ik simpel cvt noemen omdat het anders werkt dan bij de variomatic
variomatic werkt met lucht en een rubbere riem
cvt werkt met olie en de riem bestaat uit vele kleine schakelingen

snap niet met schakelen of je bedoelt dat het niet van de p naar de d kan en/of de r
maar las net http://www.volvo-forums.com/t20464-grind... (english)
denk dat je hetzelfde hebt alleen hij heeft het over een grinding sound
hij zegt dat je er mee moet leven maar dat geloof ik niet dat het hier ook bij lukt

ben bang dat er dan te weinig olie in zit (ff peilen ) als het inderdaad te weinig in zit dan ben ik bang dat de bak ook niet meer heel is (gereden zonder de onderdelen goed te smeren)
dit verklaart waarom hij niet/moeilijk wil schakelen en dat hij niet versneld
voor alles olie nodig
en als dit het hoofdlager is durf ik niet te zeggen(het zal dan via de hoofdlager weggelopen zijn, kijken of hij van onderen nog droog is)

met het schakelen heb je olie nodig om te kunnen schakelen
en om de cvt te verstellen om harder te kunnen rijden moet je olie er inpersen en als dat niet in zit dan lukt het moeilijk


ombouwen naar handschakeld zal dan alleen mogelijk zijn door een komplete nieuwe hand bak onder monteren
om de versnellingspook goed aan te sluiten zal zeer moeilijk gaan omdat de pook wegmoet en dat het met stangen onder de wagen door loopt

edit
kijk ff hier mischien dat dit je hier ook wat wijzer van wordt
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
durf niet te zeggen of dit bij jouw ook is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.