auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: Behekste aankoop?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi

Dag allemaal,

Na heel wat auto's dacht ik eindelijk eens een keer verstandig te zijn en een betrouwbare v70 diesel aan te schaffen. Heb betreft een 2.5tdi uit 1999 die altijd netjes is onderhouden. Sinds de aanschaf heb ik echter niets dan problemen. De drie problemen waar ik nu nog mee zit;
-Olielekkage; Na vervanging van nokkenas keerring, krukas keerring, kleppendekselpakking en rubber vd drukregelaar carterontluchting, begint ie nu op het op het laatstgenoemde punt weer licht te lekken. En dat terwijl ik alles nog extra heb dichtgesmeerd met vloeibare pakking! Wat kan dat nou zijn?

-storing ecm-0039 Turbo control. Flow too high.; lampje motorman. is hierdoor gaan branden. Heb de slangetjes nagekeken, geen scheurtjes etc. Wat kan ik hier zelf aan doen?

-Ineens slecht starten. Sinds gisteren heeft de motor ineens moeite met starten, startmotor gooit hem wel rond, echter motor pakt niet op.

Hebben deze drie problemen verband of heb ik gewoon een zepert gekocht?

Groetjes Robin

Geplaatst door

robinvanderhelm (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt erop dat je een te hoge druk hebt op je carterontluchting. geen slangen dichtgeslipt? mogelijk heeft hier ook de storing ecm-0039 mee te maken,maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

maarten4874 0
badge

14 jaar

Hoe kan ik dit checken? Welke slangen moet ik hiervoor loshalen?

begin maar eens met die slang op de drukregelaar van de carterontluchting. heb je daar niet TE veel vloeibare pakking gebruikt? verder geen substansie in de slangen?

maarten4874 0
badge

14 jaar

Een 2.5tdi die slecht start is ALTIJD een brandstofpomp die niet op tijd staat !!!
Even bij de Volvo-dealer laten controleren met de systeemtesterof hij precies op tijd staat.

Dank jullie. Ik zal zowiezo de timing van de pomp laten checken. Wordt die digitaal of handmatig weer op tijd gezet? (kortom, duur grapje?)
De korte dikkere slang op de drukregelaar is niet verstopt. Heb enkel wat pakking gesmeerd op het buisje van de drukregelaar, heb niet de slang van binnen ingesmeerd. Nog meer slangen?

Groetjes

[quote=Volvo-Specialist]Een 2.5tdi die slecht start is ALTIJD een brandstofpomp die niet op tijd staat !!!
Even bij de Volvo-dealer laten controleren met de systeemtesterof hij precies op tijd staat.[/quote]
Als je dit laat controleren kan het zijn dat je lampje ook niet meer aan gaat.
laat ook even de motorsteunen controleren of deze niet lek zijn. deze werken op vacuum en kan een foutcode geven.

Olielekkage is bijna nooit een keering maar de boutjes van de oliepomp. M6 boutjes die via de schroefdraad naar buiten lekken.
Al deze boutjes demonteren schoonmaken en loctide aan smeren een koperringetje er achter kan als extra maar is niet noodzakelijk.
De bout van de spanner kan ook via de schroefdraad naar buiten lekken.

Highway 750
badge

14 jaar

De eerdere olielekkages waren helaas niet de boutjes van de pomp. Het ene na het andere rubber had het begeven. Mijn monteur heeft er slapeloze nachten van gehad, maar uiteindelijk is de motor lekkage vrij. (ik hou de kap eraf zodat ik steeds kan blijven checken). Echter bij die ontluchting begint het nu weer langzaam te komen.. Ik weet niet zo goed hoe het werkt met die ontluchting en de turbo, maar kan het wellicht zijn dat er olie via die ontluchting ergens komt waardoor de turbo vervuilt/verstopt raakt en hij daardoor storing geeft?

p.s het lampje gaat steeds een tijdje aan en daarna weer uit... (wisselt dus)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.