Een volvo V70 R AWD 1999 loopt hartstikke beroerd, MIL brandt, foutcodes geven alleen een rijk mengsel aan. 4-gas meting geeft meer als 10% co aan+zeer hoog HC. bougies slaan zwart, kan niet anders met meer als 10%. Vreemde is dat er geen foutcodes zijn. Benzine druk is 3,9 bar constant. Meetwaardes van temp sensor en lambdasensoren e.d lijken goed te zijn. Wie heeft er een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wij hebben enkele van die types in onderhoud het probleem met die autos is dat er mensen mee rijden die te veel geld hebben dus een mooie dure auto kopen en te weining met de auto rijden en veel korte stukjes.
Hallo,
Controleer vacuumslangen klein lekje kan grote gevolgen hebben reinig de gasklep en carterventilatie.
Is de compressie goed Volvo motoren hebben nog al eens last van slechte compressie lijkt op vastzittende zuigerveren dus veel olie in de cilinder kan voor slechte verbranding zorgen.
Motor spoelen met Forthe. Ik zou ook graag de foutcode weten.
Kan ik je misschien nog verder helpen. Probeer eens een andere luchtmassa meter die kan rare dingen veroorzaken zonder dat er een foutcode van opgeslagen word. Ik zou graag op de hoogte gehouden worden.
1 foutcode:mengsel te rijk. Dat kan he, met 10% co. Alle metingen wel zo'n beetje uitgevoerd. lek is nog niet boven. Maar het signaal van de luchtmassameter is op contact, motor loopt niet al 1,5 volt en zodra de motor loop 2,5 volt. Bij een vergelijk bij een andere auto kregen we hele andere waardes 0,1 en 1,1. dus we gaan voorals nog even uit van de luchtmassameter. De dealer heeft hem ook nog even uitgelezen in de hoop dat zij meer gegevens hadden, maar helaas. De luchtmassameter is niet defect(onderbreking of sluiting) maar het lijkt erop dat zijn waardes ahw opgeschoven zijn, vergelijkbaar met de temp. sensoren.
Heb je een goede massa op de LMM Als deze bijv 1V is word het signaal ook hoger
Ik zou toch maar eens een andere luchtmassameter proberen heel veel storingen door defecte luchtmassameter en geen foutcode in het diagnose systeem. Kijk maar eens terug naar een vraag van iemand over een s60 die de raarste dingen doet. Zeker nu je andere waarden hebt gemeten.
Verder met de luchtmassameter ivm de rare waardes, hij was op voorraad. (?) Gemonteerd en ja, hij liep al heel anders, waardes ook heel anders, even rijden, stotteren bij last, leek op overslaan van bougies, diagnose lampje gaat branden. Foutcode: ontstekingsonderdrukking div. cilinders herkend. Bougies gedemonteerd. waren nog hartstikke zwart. Deze dus ook nog vervangen en storingen gewist. stotteren weg. Alleen na een tijdje mooi stationair draaien ging alsnog de diagnoselamp
branden met melding mengsel rijk terwijl ie toen toch al een uur rond had gereden. Bij ingeving peil van olie gecontroleerd, dit was ongeveer 1 cm boven peil en rook naar benzine, kan gezien de voorgeschiedenis. Olie nog ververst, code wederom gewist. tot nu toe gaat ie ok................ Iedereen bedankt voor de raad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar