V40 geeft P0030 code aan. Code is een aantal keer verwijderd, blijft aanwezig. CO waarde was te hoog bij APK en hiervoor is de katalysator recentelijk vervangen. Klacht was al aanwezig voordat de katalysator vervangen werd. Heb onder de motorkap en onder het stuur gekeken voor mogelijke zekeringen/relais die kapot kunnen zijn. op basis van de diagrammen niet echt iets kunnen vinden (zie bijlages).
Heb wel eens gelezen dat je het e.e.a. kunt doormeten/testen alvorens de lambdasensor te vervangen?... Wat zijn de stappen om deze code aan te pakken? Zijn er nog andere dingen waar ik aan kan denken? Of is er iets typische V40 bekend?
Ter informatie: auto start moeilijk bij warme motor. Bij koud in 1 keer zonder problemen. Houdt dit verband? Kan dit misschien komen door een te rijk mengsel?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.